Amphitrite Geplaatst: 27 december 2016 Geplaatst: 27 december 2016 Hoi! Ik heb een vraagje, omdat me iets opvalt wat ik eigenlijk heel gek vind. Tot een paar weken geleden waren de keutels van mijn ram Pip echt super, mooie grote goudkleurige keutels (hij eet de hele dag door hooi), maar sinds één à twee weken zijn ze een heel stuk kleiner en veel donkerder. Pip is wel een (non)dwerg, dus een klein konijn en ik vind de keutels ook niet extreem klein, maar ze zijn een heel stuk kleiner dan zijn keutels voorheen. Ook de hoeveelheid keutels is niet verminderd voor zover ik kan beoordelen. Hij drinkt en eet super goed en is ook nog even actief als voorheen. Het enige is dat ik een nieuwe zak hooi heb gehaald rond die tijd dat het veranderde, wel gewoon van hetzelfde merk alleen is diahooi wat 'slapper', zou het daardoor kunnen komen? Denken jullie dat er wat mis is? Ik vind het gewoon een beetje 'eng' omdat Pip donderdag wordt gecastreerd en ik ben gewoon bang dat er iets mis is :(
Mississippi Geplaatst: 27 december 2016 Geplaatst: 27 december 2016 Echt fijn he, als ze zo'n grapje uithalen vlak voor de castratie. Ik herken wisselende keutels wel van Sip, maar ik heb je vast ook al weleens verteld dat ik ook geen idee heb waar het aan ligt, helaas :-( Eet Pip ook niet minder hooi perongeluk omdat ie het nieuwe hooi minder lekker vindt ofzo?
Amphitrite Geplaatst: 28 december 2016 Auteur Geplaatst: 28 december 2016 Ja echt stom, maar zal het morgen ook wel even aangeven bij de DA. Ik heb niet het idee dat hij minder hooi eet eigenlijk, maar misschien dat ik straks even ga kijken of ze hier in de buurt Timothy hooi verkopen, dat vond hij heel lekker en misschien helpt dat of zo. Bedankt voor je reactie Ik mail je binnenkort terug trouwens! Is even druk (geweest) zo rond de feestdagen hihi
Huiself Geplaatst: 28 december 2016 Geplaatst: 28 december 2016 Kan inderdaad komen doordat hij wat minder hooi eet of dat hij nu juist meer andere lekkernijen als groentes enz. krijgt? Hier zijn de keutels altijd vooral zwart en 'soepel', maar die van mijn oude vriend knijster waren regelmatig (te) hard en goudkleurig. Hij had ook wat vaker verstoppingen.
Amphitrite Geplaatst: 29 december 2016 Auteur Geplaatst: 29 december 2016 Ja misschien is het dat, kan nooit echt goed zien hoeveel hooi hij echt eet, want hij sleurt het heel de ren door. Volgens de DA was het niks alarmerends, hij voelde genoeg 'keutels in wording' haha
Amphitrite Geplaatst: 31 december 2016 Auteur Geplaatst: 31 december 2016 Best grappig, de keutels waren al bijna 2 weken wat kleiner en donkerder, maar een dag na de castratie was het weer zoals voorheen! Ik vind het nog steeds bijzonder dat Pip gewoon totaal geen last lijkt te hebben gehad van de castratie/narcose, natuurlijk alleen maar fijn, voor zowel hem als mij haha 1
Aanbevolen berichten