Patatje Geplaatst: 26 december 2016 Geplaatst: 26 december 2016 Vanmorgen geschrokken. We hebben al jaren een vliegenstrip bovenin de ren hangen omdat er hier op het balkon vieze dikke vliegen zitten. Al die tijd goed gegaan maar vanmorgen lag de strip opeens op de grond (dus in hun hok). Ze zijn er overheen gehupst waardoor er plak zit. Bij Divoo een klein beetje aan zijn pootje maar dat valt wel mee want er blijft niks meer aan plakken. Divoo is ook echt niet op te pakken (behalve als hij bij de dierenarts is... vreemde ogen dwingen zeg maar). Kruimel had plak aan beide kanten naast haar staart. We hebben het meeste er uit geplukt en geknipt en er is nu nog een klein beetje achter gebleven. Het voelt alsof er een beetje jam aan je vingers zit. Niet met enorme kracht dus maar wel een beetje plakkerig. Dat laatste restje krijgen we er niet meer uit. We hebben haar onderkant ook gecontroleerd maar dat is helemaal schoon (ook rond de uitgang). Ze hebben zichzelf ook zitten wassen om het weg te krijgen. Gegoogled en sinds 2007 mogen er geen pesticiden meer gebruikt worden in de EU dus de strip is op basis van natuurlijk ingrediënten (ingrediënten zijn nergens terug te vinden alleen). Hebben jullie tips om het laatste beetje plak uit de vacht te krijgen? Of zal dat vanzelf slijten? Er blijft niks meer aan hangen, daar is het niet krachtig genoeg meer voor. Nu met de feestdagen is het lastig om bij een dierenarts terecht te kunnen en we kunnen ze ook niet wassen want ze wonen buiten.
Sanne1993 Geplaatst: 26 december 2016 Geplaatst: 26 december 2016 Een buiten konijn kun je ook prima wassen als je hem gewoon even binnen goed op laat drogen, maar in dit geval lijkt wassen me niet echt nodig. Als het nog maar een klein beetje is en het plakt niet echt meer zal het er vanzelf wel uitgaan.
josti Geplaatst: 29 december 2016 Geplaatst: 29 december 2016 lijm kun je verwijderen met pindakaas, daarna de pindakaas eraf wassen
Evee Geplaatst: 29 december 2016 Geplaatst: 29 december 2016 Ik zou het even in de gaten houden ivm klitten, maar ik denk niet dat wassen echt nodig is als het echt maar een klein beetje is. Het slijt er dan vanzelf wel uit. Dan ga ik er wel even vanuit dat het niet giftig is. Als het wel giftig is, dan zou ik toch proberen te wassen en het er uit te halen. Ik heb ook geen idee over de ingrediënten, hoewel veel pesticiden verboden zijn, kan wat er in zit natuurlijk nog steeds giftig zijn voor een konijn. Je zou anders de fabrikant kunnen bellen om het na te vragen?
Aanbevolen berichten