Ga naar inhoud

Nenya te mager?


Lotte1984

Aanbevolen berichten

Nenya oogt absoluut niet mager, maar zodra je haar aait voel je héél veel bot. Haar ruggegraat steekt duidelijk uit en ook de twee botten bij haar bips zijn duidelijk voelbaar. Dit betekent toch dat ze te mager is? Ze vreet als een bouwvakker, maar ik wil haar wel goed begeleiden in het aankomen.

Hoe pak ik het aan?

Zijn er gezonde aansterkers voor haar verkrijgbaar?

Hoe doe ik het met biks: onbeperkt of toch met mate blijven geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan het mischien zijn dat zij wormen heeft ..?

want daar kunnen ze ook mager van worden

en ik zou niet in een keer onbeperkt biks gaan geven wel gewoon met mate

en veel gezonde groenten lekker veel hooi en gewoon even ontwormen en dan daarna kijken of het beter is

er is hier al wel ergens een ontworm topic hoe dat in zijn werk gaat enzo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haar gewicht weet ik niet precies.

Ze is te zwaar voor de digitale keukenweegschaal en te licht voor de personenweegschaal :-( Wel weet ik dat ze ongeveer 1 jaar is ;-)

Bovendien: hoe weet je van een rasloze mengeling hoe zwaar ze zou moeten zijn, vraag ik me af...... het is meer dat je die botten zo goed voelt en ik daar mijn vermoedens op baseer.

Sja, nenya is in de opvang terecht gekomen omdat er in het gezin niet meer naar haar werd omgekeken. Ik denk dus dat ze gewoon te weinig eten heeft gehad en daarom wat mager aanvoelt.

Achter een wormenkuur ga ik sowieso aan om dat in elk geval uit te sluiten als oorzaak van haar gewicht. Goede tip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoenzo met op gewicht krijgen niet in 1 keer onbeperkt gaan voeren.

Dit moet een proces van weken gaan worden.

Langzaam aan de hoeveelheid biks opvoeren en eventueel met een klein beetje zonnebloempitten megen.

Bel daarnaast de opvang op en vraag wat zij van haar vonden en of ze inderdaad ontwormd is.

De heupbotten kan je afhankelijk van de bouw al dan wel of niet voelen, de ruggengraat hoor je niet al te sterk te voelen.

Hoe voelen haar ribben aan? zit daarnog iets van vet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kan je ook eens navragen of ze wel genoeg beweging kreeg bij haar vorige eigenaren. Wij hebben namelijk met Kobus zoiets meegemeaakt. Kobus hebben we in september uit het asiel gehaald en bij hem voelde we ook erg z'n ruggegraat en botjes bij z'n kont. Hij was maar 2 ons te licht maar had gewoon totaal geen spieren op z'n achterhand (had dus altijd in een te klein hokje gezeten). Zijn buik voelde wel gewoon dik genoeg bijv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .