Ga naar inhoud

Kerstboom


Snuffieduffie

Aanbevolen berichten

Goedenavond iedereen :bunny:

Zelf heb ik een gecastreerde rammelaar van een jaar oud, Snuf. Hij is een mix van rassen, het is niet echt een dwergkonijn zegmaar maar iets groter.

Nu de feestdagen voor de deur staan, ontstond bij ons zowat de discussie of we al dan niet een kerstboom zetten met ons konijntje die vrij rondloopt de hele dag en mogelijks zou kunnen knagen aan de valse kerstboom en zo ongewenst materiaal inslikken...

hoe doen jullie dit? Zou het lukken door de kerstboom op een verhoog te zetten waardoor hij er net niet aankan? 

Bedankt :bunny:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier komt ook een kerstboom op een Ikeatafeltje (met een kleed erover). De bereikbare snoeren worden beschermd met plastic spiralen die je er om heen kunt draaien. Hopelijk voldoende! Een kerstboom op de grond vind ik mooier, maar ik weet dat het vragen om problemen is als ik dat doe ;-)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kerstbomen en kerstboom naalden zijn giftig voor konijnen. De meeste kerstbomen zijn behandeld met brandvertragende middelen, kerstkransen etc trouwens ook. Alles dus buiten bereik houden van de konijnen. En de snoeren natuurlijk ook. Wij hebben geen konijnen in de woonkamer, maar hebben een kunstkerstboom staan. Met plastic ballen. Ook veiliger voor honden en katten dan een echte kerstboom.

Kerststerren zijn ook giftig, zet die ook zeker buiten bereik van de konijnen!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een kunstkerstboom staan. Eén van de konijnen komt altijd de woonkamer in en vindt het geweldig om onder de boom te liggen. Ik heb een boomkleed onder de kerstboom liggen en daar kan hij uren op liggen. Van de boom zelf blijft hij af maar de kabels van de lichtsnoeren knabbelt ie graag doormidden. Daarom heb ik om de kabels een kabelspiraal gedaan. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal!

Evee en StamperPluis: we hebben zelf ook een kunstkerstboom, dus een echte naald kerstboom wordt het sowieso niet hoor :-) dat klinkt me idd te gevaarlijk als ze de naaldjes etc inslikken. Hebben ze niet de neiging dan van aan de kunst kerstboom te knagen dan?

Bedankt voor de tips over de kabels van de lichtsnoeren! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5 december 2016 at 13:54 zei StamperPluis:

Ik heb zelf een kunstkerstboom staan. Eén van de konijnen komt altijd de woonkamer in en vindt het geweldig om onder de boom te liggen. Ik heb een boomkleed onder de kerstboom liggen en daar kan hij uren op liggen. Van de boom zelf blijft hij af maar de kabels van de lichtsnoeren knabbelt ie graag doormidden. Daarom heb ik om de kabels een kabelspiraal gedaan. 

Ik heb vandaag een kabelspiraal (spiraalband) gekocht en om de snoeren heen gedaan. Hij toont er wel erg veel interesse in en heeft er al enkele keren aan geknabbeld. Kunnen ze er niet door knagen? En stel dat hij het snoer doormidden zou bijten, krijgt hij dan geen elektrische shock?! 

bedankt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kunnen ze zo´n kabelspriraal niet snel doorbijten. 

En wat die elektrische shock betreft. Ik denk niet dat er zo snel wat kan gebeuren. Kerstverlichting heeft een laag voltage (24 volt oid).  Mijn konijn heeft wel eens de kabels van vier snoeren tegelijk doorgebeten en hij loopt nog steeds rond. Was alleen een gepuzzel om uit te zoeken welke doorgebeten kabeltjes bij elkaar hoorde om ze weer aan elkaar te verbinden. Ik had geen zin om mijn kerstboom weer opnieuw te moeten doen. Ik heb nl zo´n 300 kerstballen gestrikt in de boom zitten, dus die hadden er dan allemaal weer uitgemoeten. 

Ik heb er nu wel voor gezorgd, dat ondanks dat alles in een kabelspiraal is opgeborgen, hij er toch niet bij kan. De snoeren komen iets hoger dan de onderkant uit de kerstboom, waarna ze in een kabelspiraal gaan en tussen de kerstboom en verlengsnoer heb ik een plexiglasplaat staan. Dit alles aan de achterkant van de boom, dus ik zie er niets van. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .