Iris Q Geplaatst: 22 november 2016 Geplaatst: 22 november 2016 Toen ik net bij mijn konijnen kwam vond ik deze keutels. Er lag ook een soort van plas bij, maar niet in de hoeveelheid zoals bij een normaal plasje. De keutels zijn een beetje zacht/nat, maar geen blinde darm keutels. Ik heb het vermoeden dat ze van Flapje (voedster) zijn. Ook vond ik een aantal grotere keutels (ovaler). Ze eet prima, drinkt prima en is actief, maar ik maak me toch wel een beetje zorgen. Ik ben eigenlijk altijd overbezorgd, maar heb het idee dat ik me nu echt zorgen moet maken. Ze is altijd al aan de magere kant geweest, daarom eet ze nu sinds een paar maanden haar brokjes apart van Ollie (ram). Dit gaat prima. Toen ik er net was leek ze niet zo enthousiast als anders, wel qua activiteit, maar het was net alsof ze de brokjes niet zo lekker vond (ze heeft ze overigens wel gegeten). Aan hun voeding is niks verandert. Moet ik me zorgen maken? En is het verstandig naar de dierenarts te gaan, of deze allicht te bellen? (Voor de mensen die het zich afvragen, ik heb natuurlijk mijn handen gewassen na het maken van deze foto's)
Huiself Geplaatst: 23 november 2016 Geplaatst: 23 november 2016 Normaal zou ik na 1 keer andere keuteltjes niet direct naar de dierenarts gaan, maar gezien je overige informatie (wat mager geweest en minder enthousiast voor eten) zou ik direct voor een afspraak bellen naar de dierenarts. Neem voor de zekerheid wat keuteltjes mee naar de dierenarts voor als ze ze willen onderzoeken op parasieten of wormen. Succes met Flapje, hopelijk is er niet teveel aan de hand. 1
Iris Q Geplaatst: 23 november 2016 Auteur Geplaatst: 23 november 2016 Ik heb morgen een afspraak bij de dierenarts. Ze eet goed, drinkt goed en gedraagt zich als vanouds. Ze heeft wel vanmiddag eenmalig diarree gehad. Ik moet ook ontlasting meenemen morgen (iemand nog tips hoe ik dit het beste kan doen?, ze zit met haar vriendje samen). Ik heb zelf eens gekeken op internet en coccidiose past wel bij haar symptomen. Ben heel benieuwd wat er morgen uitkomt. Als ze verslechterd moet ik meteen komen. Zolang ze goed blijft eten en drinken en niet continu aan de diarree is staat de afspraak op voor morgen. Duimen dat alles goed komt!
Sanne1993 Geplaatst: 23 november 2016 Geplaatst: 23 november 2016 Je kunt het hok of de wc bak even leegmaken en daarna haar vriendje even apart zetten tot ze heeft gekeutelt. Dan weet je zeker dat je verse keutels van het juiste konijn hebt Succes morgen bij de dierenarts! 1
Iris Q Geplaatst: 23 november 2016 Auteur Geplaatst: 23 november 2016 Dat is idd een goed idee, dankjewel!
Iris Q Geplaatst: 25 november 2016 Auteur Geplaatst: 25 november 2016 Ik ben gisteren naar de DA geweest. Ze heeft alles gecontroleerd, buik, tanden, temperatuur en alles was in orde. De temperatuur was 37.7, iets aan de lage kant maar niets om zorgen over te maken. Ik had ontlasting meegenomen en die moest 24 uur op kweek staan. Vanavond of morgen krijg ik de uitslag. Ik was heel blij dat er niks aan de hand was, maar aan de andere kant is ze nog niet 100% de oude (ze eet en drinkt wel goed). Ik ben benieuwd wat er uit gaat komen. Ollie had gisteren ook een beetje een vieze kont, maar gedraagt zich wel verder als normaal. De keutels blijven een beetje vreemd, vreemd van vorm en weinig vezels terwijl ze wel gewoon goed hooi eten. Zo lastig dit, op het moment kan ik alleen maar duimen dat het niks ernstigs is en dat ze goed blijven eten.
Iris Q Geplaatst: 25 november 2016 Auteur Geplaatst: 25 november 2016 Ze hebben net gebeld, geen coccidiose en ook geen wormen. Positief nieuws dus. Hopelijk dat het nu de betere kant op gaat. Over twee weken moet ik Flapje weer wegen en dan mag ze niet afgevallen zijn. Ze wilde net nog niet haar brokjes opeten, ze at liever hooi, dus helemaal in orde is ze nog niet. Duimen dat het snel beter gaat.
Aanbevolen berichten