MariekeBock Geplaatst: 17 november 2016 Geplaatst: 17 november 2016 Vraagje, wat kan dit zijn? Allebei mijn konijnen op wonden gecontroleerd, viel niks te zien. Daarnaast liggen er ook gele plasjes, dus blaasontsteking lijkt me ook raar, dan zouden er meer rode plasjes liggen in het hok... 1
louloumolly Geplaatst: 17 november 2016 Geplaatst: 17 november 2016 vreemd kont het niet uit de blaas ?
louloumolly Geplaatst: 17 november 2016 Geplaatst: 17 november 2016 Als ze uitgedroogd zijn hebben ze vaak rode urine maar zo dik weet ik niet ? Ik zou het even in de gaten houden maar ik denk persoonlijk dat het daaruit komt. Veel succes nog !
MariekeBock Geplaatst: 17 november 2016 Auteur Geplaatst: 17 november 2016 Dank je voor de reactie. Ze hebben water genoeg, dus daar kan het niet aan liggen. Daarnaast zag ik aan de onderkant van de konijnen geen bloedrode vlekken in de vacht. En omdat er voor de rest gele plasjes liggen vind ik dit rode plasje een beetje raar. Weet van de zomer dat het wel eens waterig met een bruin/rode schijn kan zijn (lijkt op thee) maar bloedrood heb ik niet eerder gezien. 1
louloumolly Geplaatst: 17 november 2016 Geplaatst: 17 november 2016 inderdaad een mysterie, het is ook erg fel. Het kan soms ook aan voedingskleurstoffen liggen zoals : Spinazie, wortel, aardbei. maar dat weet ik ook niet of dat het geval is. Zien de keutels er wel normaal uit ? En was dit de laatste plas ?
MariekeBock Geplaatst: 17 november 2016 Auteur Geplaatst: 17 november 2016 Alles normaal, en geen ander groenvoer gekregen. Gister aan een vers pak stro begonnen, maar lijkt me niet dat daar iets van kleurstof in zit. 1
louloumolly Geplaatst: 17 november 2016 Geplaatst: 17 november 2016 ik zou de konijnen beide scheiden voor 24 uur met kranten eronder zodat je goed de kleur kan zien en kan zien bij wie eventueel het probleem is. Wat voor geslachten zijn het ? En zijn ze gecastereerd ?
louloumolly Geplaatst: 17 november 2016 Geplaatst: 17 november 2016 nee in stro zit inderdaad geen kleurstof .
mystique Geplaatst: 17 november 2016 Geplaatst: 17 november 2016 Ik vind het wel op bloed lijken, geen rode urine, en best veel ook. Kan het niet een ingescheurde nagel zijn? Dit kan ook serieus bloeden, en zie je bijna niet meer eens het bloeden gestopt is. 1
Domino Geplaatst: 17 november 2016 Geplaatst: 17 november 2016 Hoe oud zijn je konijnen en wat zijn de geslachten? Ik heb ook een keer zo'n bloedvlek gehad en bij mijn konijn bleek het een baarmoeder probleem te zijn. 1
brit je Geplaatst: 18 november 2016 Geplaatst: 18 november 2016 ik zou denken iets aan de baarmoeder of een nageltje dat ingescheurd of gebroken is geweest. ik zou ze toch gewoon beide mee nemen naar de dokter, een controle kan nooit kwaad en dan bij jij ook gerust
Huiself Geplaatst: 18 november 2016 Geplaatst: 18 november 2016 Is deze ruimte vrij toegankelijk voor eventueel andere dieren? Ik heb zelf wel eens een plat besje (gevallen uit de snavel van een vogel) aangezien voor bloed, maar dat was niet in deze hoeveelheid... Rodere urine kan wel eens komen door het eten van spinazie en wortels waar betacaroteen in zit, maar daar heb ik zelf nooit ervaring mee gehad. Dit lijkt ook meer dan alleen kleurverandering, dus ik zou toch alles goed in de gaten houden en/of eventueel de urine laten testen bij de dierenarts.
Evee Geplaatst: 18 november 2016 Geplaatst: 18 november 2016 Het ziet er inderdaad meer uit als bloed dan als urine. Soms kan een wondje best goed tussen de vacht verstopt zitten, en hun eigen lijfje wassen ze schoon. Het kan zoals boven vermeld ook een nageltje of afkomstig uit de baarmoeder zijn. Als urine rood kleurt door voedsel, is dat meestal niet zo fel rood als dit.
Domino Geplaatst: 22 november 2016 Geplaatst: 22 november 2016 @MariekeBock ben je nog bij de dierenarts geweest? En wat waren zijn/haar bevindingen?
Aanbevolen berichten