Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo,

ik heb een vraagje, ik maak iedere ochtend het toilet van ons pluis proper en merkte gisteren toen ik thuis kwam (vertrokken om 10u, thuis om 16u) dat hij niet geplast had en ook geen keuteltjes had gedaan. ik dacht eerst oh nee een verstopping, ben zijn buikje beginnen masseren, heb hem een groot blad paksoi gegeven en wat kruidenhooi met wortel (ondanks dat hij hooi en water constant staan heeft vind hij het leuker als ik er vers bij doe en dan begint hij er van te eten), uiteindelijk heeft hij rond 18u30 flink beginnen eten en kakjes en plasje gedaan. is dit normaal? ik vind dat nu zo raar. verder is alles normaal. speelt, is actief. ik maak me nu wel heel snel zorgen, mijn pluisje is echt mijn allesje en overdrijf mss, maar een ganse dag geen enkel kakje doen lijkt me toch ook niet gezond. zijn kakjes waren trouwens heel normaal.

Geplaatst:

Als de keutels weer gewoon normaal waren kan dat hoor. Overdag zijn konijnen over het algemeen niet zo heel actief. Het zijn immers schemerdieren. Beweging is goed voor de spijsvertering dus best kans dat jullie konijn weer actief werd toen jij thuis kwam en daarna de keutels weer kwamen. Als de keutels gewoon van normaal formaat waren en goed stevig, en hij heeft gewoon normaal gegeten zou ik mij niet direct zorgen maken. Even in de gaten houden, maar niet direct reden voor zorgen :)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

dank je evee. zou het mss ook kunnen dat hij ons mist? ik was met de week van den 1ste november 1 week thuis en dan weer werken... terug gans de dag in zijn kotje, zou hij wat kunnen koppen?

Geplaatst:

Dat van die keutels klinkt me bekend in de oren, volgens mij is dat inderdaad best normaal. In de ochtend is konijn hier actief en poept hij, overdag doet hij he-le-maal niks, en in de avond komt hij weer tot leven en komen daarna ook de keutels weer. Als ik soms het idee heb dat hij minder poept heb ik voor mezelf de 'regel' om eerst te wachten tot het volgende actieve dagdeel zeg maar, komt er dan weinig/niks dan is er reden tot zorg.

Wat soortgenootjes betreft, dat is natuurlijk altijd goed. Ik merk aan Mississippi dat hij al veel actiever is als ik bij hem zit om een beetje te spelen, denk dat dat helemaal zo is met een ander konijntje erbij. Heb je de mogelijkheid tot een vriendinnetje voor Pluis?

• Vind ik leuk 1
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .