Juliette_49 Geplaatst: 5 november 2016 Geplaatst: 5 november 2016 Hoi! Ik ben Juliette (16 jaar). Ik ben sinds een half jaar het baasje van Solomon, een mooi hangoor rammetje. Solomon verblijft op mijn kamer in een groot hok en ik laat hem ook vaak loslopen (hij geniet van het rondrennen en springen door mijn kamer hihi) Ik heb alleen af en toe gemerkt dat er op plaatsen waar Solomon gelopen of gezeten heeft doorzichtige druppeltjes op de vloer liggen, of soms ook een groter nat plekje/plasje. Volgens mij komt het wel uit zijn kontje, maar ik weet niet of plas wel zo doorzichtig is? Ik weet nu niet of er iets mis is met hem. Is dit druppelen om zijn territorium te markeren? ( Voor mijn gevoel is hij helemaal niet territoriaal, en er is ook niet echt een rede om dat te zijn want hij is het enige konijntje hier...) Of is het normaal dat een konijntje af en toe wat lekt? Moet ik misschien naar de dierenarts gaan? Ik hoop dat jullie mij kunen helpen!
Evee Geplaatst: 6 november 2016 Geplaatst: 6 november 2016 Welkom op bunnybunch! Voor de vragen over de plas kun je het beste een topic openen bij gezondheid. Plas van een konijn kan wel van doorzichtig tot helder wit tot oranje/rood van kleur zijn. Als het een ongecastreerd rammetje is zou het inderdaad heel goed kunnen dat hij kleine plasjes doet (en zelfs gaat sproeien!) om zijn territorium af te zetten. Hij heeft er nu wel de leeftijd voor. Je kan hem het beste laten castreren. Voordeel daarvan is ook dat hij daarna gekoppeld kan worden aan een voedstertje zodat hij een konijnenvriendje heeft!
Juliette_49 Geplaatst: 6 november 2016 Auteur Geplaatst: 6 november 2016 5 uur geleden zei Evee: Welkom op bunnybunch! Voor de vragen over de plas kun je het beste een topic openen bij gezondheid. Plas van een konijn kan wel van doorzichtig tot helder wit tot oranje/rood van kleur zijn. Als het een ongecastreerd rammetje is zou het inderdaad heel goed kunnen dat hij kleine plasjes doet (en zelfs gaat sproeien!) om zijn territorium af te zetten. Hij heeft er nu wel de leeftijd voor. Je kan hem het beste laten castreren. Voordeel daarvan is ook dat hij daarna gekoppeld kan worden aan een voedstertje zodat hij een konijnenvriendje heeft! Hoi Evee, Dat is het dus denk ik niet, want hij is al gecastreerd... Wel ben ik blij te horen dat de kleur van de plas ook doorzichtig kan zijn, dan weet ik tenminste dat het niet iets anders is ^.^
Aanbevolen berichten