Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb neusdruppels meegekregen voor Pip van de dierenarts, omdat hij een nat neusje had met wat doorzichtige vloeistof. Dit in combinatie met niezen.
Ik vermoed dat hij niest van het hooi, ik ga een plantenspuit kopen zodat ik het hooi nat kan spuiten, hopelijk is het dan minder stoffig (hooi dan elke dag verversen natuurlijk).

Alleen ik heb geen idee hoe ik die neusdruppels moet geven eigenlijk. De dierenarts heeft het niet voorgedaan en ik ben het vergeten te vragen.
Hij zei wel iets over Pip in een handdoek wikkelen, maar hij springt er zo uit en het lukt me echt niet in mijn eentje om zowel Pip vast te houden, als het pipetje...
Heb ook niemand die me hierbij kan helpen eigenlijk en het moet elke dag 2 tot 4 keer.

Iemand die nog tips voor me heeft? Want ik neem aan dat Pip wel een beetje met zijn hoofd omhoog moet kijken omdat anders de druppels zijn neus niet ingaan.

Geplaatst:

als wij de nagels knippen van de konijnen dan pak er een iemand ze vast in en handoen en de andere knip ze ,

nadien krijgen ze dan iets waar ze verzot op zijn ( bij de rosse is dat en stuk appel , bij de bomma en peke , bij stampertje is dat gewoon alles wat etes is ) ze hebben we ze geleerd dat nagel knippen leuk is en nu werken ze niet meer tegen.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Vasthouden in een handdoek werkte bij ons ook prima.

Wij hebben een tijdlang konijnen medicijnen moeten laten slikken. Vasthouden terwijl ze in een handdoek "gerold" zijn helpt dan.

En daarna lekker knuffelen.

Geplaatst:

Zonder handdoek zul je de rest van je lichaam moeten gebruiken om het konijn vast te houden. Daar gebruik je je romp en je elleboog voor. Dit kun je op verschillende manieren doen. Op schoot, of op een harde ondergrond (pas op dat ie niet weg kan springen). Probeer daarbij je beiden handen nog wel vrij te houden, zodat je met de ene hand de kop en met de andere hand kunt druppelen.

Om de druppels in het neusgat te krijgen zorg je dat je een druppel precies op het neusgat laat vallen, de ademhaling van het konijn zal de druppel als vanzelf naar binnentrekken. Doordat je het druppel voor druppel doet kun je ook goed doseren.

Probeer toch minimaal 3x per dag te druppelen, zeker als het om die antibioticadruppels gaat (let daarbij wel op de tijd die er tussen moet zitten).

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .