Teddybeer Geplaatst: 19 oktober 2016 Geplaatst: 19 oktober 2016 Hallo! Vrijdag wordt mijn voedster gesteriliseerd (spannend) en nu vroeg ik me af of ik haar en haar partner apart moet houden na de sterilisatie. Het lijkt me van wel omdat het natuurlijk een zware operatie is, maar geeft dat geen problemen op het moment dat ze weer bij elkaar gezet worden? Groetjes
Evee Geplaatst: 19 oktober 2016 Geplaatst: 19 oktober 2016 Meestal hou ik ze de eerste 2 dagen apart zodat je het eet/drinkgedrag en keutelen goed in de gaten kan houden. Als de partner verder gewoon lief en rustig is, zou je ze daarna weer samen kunnen zetten. Als de ram echter wat feller reageert (bijv. omdat de voedster anders ruikt na de operatie) dan zou ik ze apart houden tot ze wel voldoende hersteld is.
Evee Geplaatst: 19 oktober 2016 Geplaatst: 19 oktober 2016 Als je denkt dat het voor het herstel van de voedster beter is dat haar maatje er bij is (wat bij een hecht koppeltje meestal ook zo is), gewoon samen zetten zodra ze goed eet, drinkt en keutelt. Vertrouw je het toch niet helemaal of denk je dat de voedster meer rust nodig heeft, dan wacht je gewoon nog wat langer. Je kent zelf als het goed is jouw konijnen het best
Teddybeer Geplaatst: 20 oktober 2016 Auteur Geplaatst: 20 oktober 2016 Ja ik ken ze zeker heel goed. Ze zijn heel hecht, alleen kan mijn ram haar nog weleens opjagen en dat lijkt me toch een beetje eng, na zo'n operatie.
Evee Geplaatst: 20 oktober 2016 Geplaatst: 20 oktober 2016 Je kan ook altijd nog voor een tussenoplossing kiezen, dat ze elkaar wel kunnen zien maar gescheiden zijn met een panelenren oid.
Teddybeer Geplaatst: 24 oktober 2016 Auteur Geplaatst: 24 oktober 2016 Bedankt voor je advies. Operatie is goed gedaan en ze zitten inmiddels weer knus bij elkaar 1
Aanbevolen berichten