iloveChucky Geplaatst: 17 oktober 2016 Geplaatst: 17 oktober 2016 Hallo allemaal, Ik vond net in langs een paardenwei een wild konijn met myxomatose. Het arme dier had allemaal bulten en zijn oogleden waren zo dik dat hij niets meer kon zien. Heel naar om te zien, ik zou hem graag willen helpen maar dat kan niet. Mijn vader zei dat ik hem het beste dood kan slaan (met een stok zijn nek breken) maar dat kan ik eigenlijk niet over mijn hart halen, maar ik vind het ook heel naar dat hij anders nog een langere lijdensweg heeft... Wat kan ik doen? En is het nodig om bij de DA aan te geven dat hier dus myxomatose is? Met vriendelijk groet, iloveChucky
Sanne1993 Geplaatst: 17 oktober 2016 Geplaatst: 17 oktober 2016 Je kunt de dierenambulance bellen. Die willen hem vaak wel ophalen.
iloveChucky Geplaatst: 17 oktober 2016 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2016 10 minuten geleden zei Sanne1993: Je kunt de dierenambulance bellen. Die willen hem vaak wel ophalen. Bedankt voor je antwoord! Maar kan dat wel aangezien het terrein/wei van iemand anders is?
HildeR Geplaatst: 17 oktober 2016 Geplaatst: 17 oktober 2016 Ik zou em zsm naar een dierenarts brengen (wel eerst bellen dat je met een myx konijn komt). Dierenambu duurt allemaal erg lang en veel halen, op advies van Utrecht, geen wilde konijnen op ivm rhd2.
Aanbevolen berichten