Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo iedereen, ik ben volledig in paniek, er was een verdroogd takje van onze Potanthurium gevallen en ik zag dat ons pluis hiervan aan het knabbelen was, ik weet niet hoeveel hij ervan op heeft, ik schrok zo erg dat ik een gil maakte waarop hij direct alles liet vallen, nu is mijn vraag is deze giftig? vind hem ook niet terug in de lijst, tenzij er ook een andere naam voor is, maar deze naam stond op het kaartje. in bijlag een foto

csm_iStock_000051668850_Large_d646ec3005.jpg

Geplaatst:

Dit stond erover op een site (ging wel over giftige planten bij katten):
 "Anthurium: vooral zeer jonge bladen en kolven giftig."
Aangezien het een gedroogd takje was, lijkt het me dus sowieso minder gevaarlijk als ik dit zo lees, maar houd je konijn gewoon goed in de gaten. Gaat hij zich anders gedragen? Wordt hij lusteloos? Blijft hij goed keutelen, goed eten etc.
Anders kan je misschien sowieso voor de zekerheid nog even de dierenarts bellen om te vragen wat zij ervan weten/vinden, maar als je dus merkt dat je konijn zich anders gaat gedragen zou ik direct naar de dierenarts gaan.

Laatst at Pip ook avocado omdat hij de schil uit de prullenbak had weten te vissen, hij had een paar happen genomen en overal op internet staat dat het zeer giftig is en hartfalen veroorzaakt. Ik heb hem ruim twee dagen in de gaten gehouden, maar hij kreeg geen diarree en was verder nog even speels en ondeugend. Had voor de zekerheid naar de dierenarts gebeld, maar omdat ik verder niks alarmerends zag heb ik besloten niet te gaan en hij maakt het nog steeds prima. :) Dus nogmaals: goed in de gaten houden dus!

• Vind ik leuk 1
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .