Amphitrite Geplaatst: 3 oktober 2016 Geplaatst: 3 oktober 2016 Pip heeft een avocado schil uit de prullenbak weten te vissen, hij heeft enkele happen genomen van de schil, maar ik las overal dat het hartfalen en dergelijke kan veroorzaken. Ik ben zo ontzettend bang en voel me zo dom dat ik dit heb laten gebeuren... Heeft iemand hier ervaring mee? Wat moet ik doen? Morgen meteen naar de dierenarts of alleen ingrijpen als er signalen zichtbaar worden? Het vervelende is dat ik morgen eerst moet werken en daarna naar school moet, dus dan zou ik echt allemaal dingen opzij moeten zetten... Natuurlijk zou ik dat voor hem doen, maar goed, jullie snappen mijn dilemma misschien wel
Amphitrite Geplaatst: 3 oktober 2016 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2016 Dit is trouwens wat hij ervan heeft gegeten...
StamperPluis Geplaatst: 3 oktober 2016 Geplaatst: 3 oktober 2016 In de schil van de avocado zit een stof die giftig is, en binnen 24-48 uur kan er hartfalen ontstaan. Ik weet niet of het kleine beetje dat Pip gegeten heeft problemen zal gaan geven. Misschien kan je morgenochtend gelijk bellen met de dierenarts en even overleggen van hoe te handelen.
Amphitrite Geplaatst: 3 oktober 2016 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2016 Bedankt voor je reactie. De dierenkliniek is gelukkig 24/7 bereikbaar dus ik heb maar meteen gebeld. Ze vroeg of ik laxatract in huis had, dat had ik eventueel kunnen geven, maar dat heb ik niet en ze zei dat dat ook niet erg was. Ik las inderdaad van de hartfalen, daarom schrok ik zo. Morgenochtend kan ik misschien met hem langs als ik bijvoorbeeld het idee heb dat hij niet goed eet of niet levendig is. Op het moment is hij gewoon nog lekker zichzelf, maar ik maak me vooral zorgen omdat ze symptomen pas zo 'laat' komen... Ze was wel zo aardig om de kliniek zelfs nog eerder voor mij te openen zodat ik misschien ook nog zou kunnen werken. Nog even afwachten dus. Ondertussen is het bijna anderhalf uur geleden en hij is nog even ondeugend. Probeer het vannacht om de twee uur even te checken.
StamperPluis Geplaatst: 3 oktober 2016 Geplaatst: 3 oktober 2016 Was even vergeten dat Wilhelminapark je dierenarts is. Die zijn inderdaad 24/7 bereikbaar. Goed dat je nog even gebeld hebt. Hopelijk blijft het goed gaan met Pip. Sterkte vannacht.
Amphitrite Geplaatst: 4 oktober 2016 Auteur Geplaatst: 4 oktober 2016 Dankjewel, met Pip gaat het nog steeds goed. Hij heeft ook geen diarree gekregen of zo gelukkig. Het enge vind ik alleen dat de symptomen pas na 24 tot 48 optreden :(
StamperPluis Geplaatst: 4 oktober 2016 Geplaatst: 4 oktober 2016 Gelukkig gaat het nog goed met Pip. Misschien kan je vandaag even telefonisch overleggen met Evert-Jan van Wilhelminapark. Wellicht kan hij je meer vertellen of het beetje wat Pip gegeten heeft schade kan veroorzaken.
Amphitrite Geplaatst: 6 oktober 2016 Auteur Geplaatst: 6 oktober 2016 Heb nog een aantal keer contact gehad, maar omdat er niks alarmerends was ben ik niet naar de dierenarts gegaan. Met Pip gaat het nog steeds super! En aangezien de '48 uur' voorbij zijn, neem ik aan dat hij er geen last meer van zal hebben. Dus voor als mensen ooit nog per ongeluk avocado's laten liggen en hun konijn komt erbij en eet er een klein beetje van: in MIJN geval is het goed gegaan, waarschijnlijk omdat hij er niet veel van heeft kunnen eten. Hij had dan ook geen van de symptomen als lusteloosheid o.i.d. 1
StamperPluis Geplaatst: 6 oktober 2016 Geplaatst: 6 oktober 2016 Ik was al benieuwd hoe het nu met Pip is. Gelukkig is alles goed met hem.
Aanbevolen berichten