Ga naar inhoud

Verstopping?


Amphitrite

Aanbevolen berichten

Ik dacht dat jullie misschien ook wel benieuwd waren, dus ik plaats hier ook even wat ik hoor van de dierenarts.
Ik had vanmorgen een voicemail, hij vertelde dat het goed gaat met Pip. Ik was extreem bezorgd en had ook gemaild, omdat ik mijn vorige konijntje Buzz na anderhalve week was verloren aan coccidiose, maar hij vertelde me dat Pip minder besmet is dan Buzz (kunnen ze zien aan de ontlasting). Dus ik hoop met heel mijn hart dat dat het verschil gaat maken voor Pip. Want ja, het is een ontzettend lief konijntje.

Ik was ook bang dat het aan de kooi heeft gelegen. We hebben de kooi tweemaal ontsmet nadat Buzz overleed en er hebben ook een aantal maanden tussen gezeten, maar toch ben ik bang dat het daar aan heeft gelegen. Las namelijk ook dat de meeste ontsmettingsmiddelen oocysten niet kunne bestrijden... Dus de kooi ga ik wegdoen voor alle zekerheid (het was toch een tweedehands kooi) en dan koop ik een mooie grote nieuwe, mocht Pip weer thuis komen.

Ik moet straks naar college, maar daarna ga ik direct bij hem langs om hem op te zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja!! Ik ben gisteren bij hem langs geweest en het gaat inderdaad beter met hem, ik ben zo blij dat hij aan het aansterken is. Ik blijf het filmpje maar kijken hihi :) 
Na school ga ik weer bij hem langs, de behandeling duurde een paar dagen vertelden ze me, dus ik denk/hoop dat hij vrijdag weer mee naar huis kan. Ik heb een nieuwe kooi gesponsord gekregen en hij is ook nog eens groter, dus dat is helemaal fijn!

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pip is weer thuis! Hij krijgt voorlopig nog een oplossing door zijn drinkwater, een medicijn (voor 5 daagjes nog) en zijn brokjes tijdelijk nog even weken.
Zijn nieuwe kooi lijkt hij interessant te vinden, een beetje verkennen, maar tussendoor ook wat tijd nemen of hooi te eten en wat te drinken.
Hopelijk blijft het zo goed gaan, de mensen van Dierenkliniek Wilhelminapark hebben hem in ieder geval in goede gezondheid weer afgeleverd naar wat ik zo kan beoordelen. Ben zo blij dat hij weer thuis is :hug:

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

De rekening viel zeker mee gelukkig! Zeker als ik na ga wat ze allemaal voor Pip hebben gedaan.

Pip keutelt er flink op los, voordat ik hem naar de dierenarts bracht waren ze erg klein en ondertussen hebben ze weer een normaal formaat aangenomen. Het zijn er wel ontzettend veel, dus ik ben flink bezig de hele dag zoveel mogelijk keutels uit de kooi te halen zodat hij zichzelf niet opnieuw besmet. Ook al zullen de meeste oocysten nu wel uit zijn lichaam zijn, wil ik toch het zekere voor het onzekere nemen. Hij eet en drinkt erg goed. Gelukkig neemt hij zijn medicijntje gemakkelijk in, ik hoef het spuitje maar voor zijn neus te houden en dan gaat hij er zelf aan likken. Misschien was hij dat al gewend bij de dierenarts, voor mij super makkelijk aangezien hij het 2x per dag moet krijgen.

Het enige waar ik mee zit, is dat zijn achterwerk nog een klein beetje vies is. Door de coccidiose was zijn ontlasting natuurlijk erg dun, dus ik denk dat het daar nog een beetje van is. Het is niet super vies, maar het zijn nog wel wat opgedroogde stukjes ontlasting in zijn haartjes. Ik weet dat je konijnen niet moet wassen, omdat de vacht niet snel droogt etc. Maar hoe kan ik dit het beste schoonmaken? Proberen hem alleen met z'n achterkantje in een teiltje te zetten terwijl ik hem ondersteun met mijn ene hand en dan met de andere hand de stukjes losweken en schoonmaken en daarna drogen met een handdoek?
Want ik weet niet of ik het gedaan krijg met een vochtig doekje omdat ik denk dat hij niet zo lang stil blijft zitten als ik zo aan hem ga zitten 'frutselen'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .