Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi, ik ben Sophie (13 ) ik heb 2 konijnen Loulou, gecastereerde teddywidder ram van 2 jaar oud. En Molly, een teddy dwerg voedster van 10 maanden oud. Loulou heeft het begin van deze zomer e-cuniculi gekregen met het symptoom omvallen en rondjes lopen met 2 weken lang 1.7 ml fenbendrops ( fendabenzalon ) 1x daags is die er weer bovenop gekomen. Tot vandaag de dag geen terugvallen gezien. Maar Molly doet sinds 3 dagen vreemde plasjes het heeft een normale kleur, ook vlakbij het toilet ook nog gwn grote plassen daadwerkelijk in het toilet. Het zijn elke dag een paar kleine drupjes. Omdat e-cuniculi ook urinebrand kan veroorzaken zit ze sinds gisteren samen met Loulou aan de 1.5-1.7 ml fenbendrops een maal daags. Denken jullie aan cuniculi of aan iets anders ? Met vriendelijke groet : Sophie

Geplaatst:

ik wil er nog even bijzeggen dat ik teveel calcium, blaasstenen etc. Vrijwel kan uitsluiten want mijn konijnen eten elke dag 80% hooi, een beetje: andijvie, soms stukje witlof, stukje wortel, baby sla, bloemkool blad. Een beide 1/8 van een cup biks ( niet gemengd ) een erg gezond dieet dus ( als je het mij vraagt ) ze hebben nooit plakpoep of iets !

Geplaatst:

Het zou inderdaad de e.cuniculi weer kunnen zijn, maar een blaas- of baarmoederontsteking zou eventueel ook kunnen. 

Het is goed dat je de fenbendrops gelijk weer bent gaan geven, maar voor de zekerheid zou ik toch nog even langs de dierenarts gaan om eventuele blaas- of baarmoederproblemen uit te sluiten ;) 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
16 minuten geleden zei Sanne1993:

Het zou inderdaad de e.cuniculi weer kunnen zijn, maar een blaas- of baarmoederontsteking zou eventueel ook kunnen. 

Het is goed dat je de fenbendrops gelijk weer bent gaan geven, maar voor de zekerheid zou ik toch nog even langs de dierenarts gaan om eventuele blaas- of baarmoederproblemen uit te sluiten ;) 

bedankt voor je antwoord is het denk je een idee om 2 x per dag fenbendrops te geven aan Molly, zou het dan sneller beter gaan ? Met vriendelijke groet : Sophie

Geplaatst:

Ik zou gewoon de dosis aanhouden die de dierenarts je heeft voorgeschreven. Dubbele medicijnen betekenen niet dubbel zo vlug herstel. 

En inderdaad: bij een intacte voedster zou ik blaas en baarmoeder niet uitsluiten. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

ik ga een tijdje door met fenbendrops ik heb daarnaast het idee dat het al beter gaat, als dit natuurlijk niet verbeterd ga ik direct langs bij de DA, ik verdenk zelf namelijk gewoon echt e-cuniculi ( zij is daar ook niet volledig tegen behandeld ) een baarmoederontsteking of blaasontsteking sluit ik ook zeker niet uit maar ik heb niet dat idee ( niet dat ze het niet heeft ofzo ) ik hou het scherp in de gaten ik verwissel elke dag de kranten om Te zien of er nieuwe druppels bij zijn gekomen, maak je niet druk ik ga echt op tijd naar de DA maar ik Ken mijn konijnen goed en zie geen pijnverschijnselen, ondanks dat ze prooidieren zijn verbergen ze dat natuurlijk maar alsnog. Heel erg bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb btw nog een vraag maar ik denk niet dat jullie het weten maar : Nestelt de parasiet zich op een plek ( bv : Blaas, evenwichtsorgaan, oogzenuwen, hersenen ) of in meerdere ?

met vriendelijke groet : Sophie

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .