Sam_Ollie_Puk Geplaatst: 30 augustus 2016 Geplaatst: 30 augustus 2016 Hallo allemaal, Ik heb een groep van 4 en een los koppel hier zitten. Nu is het zo dat 1 konijn in de groep mager is door allerhande kwaaltjes in het verleden (haakjes en EC). Hij is nu verder kerngezond en elk half jaar worden zijn kiesjes bijgewerkt om haakjes te voorkomen (deze komen helaas telkens terug). Maar nu het probleem, 3 konijnen in de groep zijn goed gevuld en probeer ik op rantsoen te zetten (flink veel hooi en een grote hand brokjes voor alle 4), maar dan krijgt meneer te weinig binnen. Nu probeer ik hem wel elke dag bij te voeren maar dit levert helaas nog steeds niks op. Daarnaast is het meisje in het koppel ook mager (was al zo toen ik haar uit de opvang heb gehaald) en haar partner goed gevuld .. De 2 magere kunnen het overigens goed vinden, alleen de ram uit het koppel gaat niet goed in de groep, anders was de oplossing erg makkelijk! Hoe lossen andere konijneneigenaren dit op? Heeft iemand DE gouden tip?
Aanbevolen berichten