Gast Geplaatst: 26 augustus 2016 Geplaatst: 26 augustus 2016 Hoihoi, Gisteren en vanmorgen wilde ik de konijnen eten geven, Daisy komt er meteen aan en Pluis niet. Ik vermoed last van de warmte. En ze wilde geen brokjes. In eerste instantie ook geen framboos en witlof. 10 minuten later wilde ze dat wel. Ook vind ik dat ze slecht hooi eten, sinds ze van de oppas komen (ivm vakantie). De keutels ook aan de kleine kant. Ze eet dus wel zelfstandig. Moet ik hier mee naar de dierenarts? Of haar even met rust laten? Alvast bedankt....
Gast Geplaatst: 28 augustus 2016 Geplaatst: 28 augustus 2016 Niemand?? Nu ben ik bij de dierenarts geweest en heeft ze beginnende haakjes, vandaar dat ze niet goed at. Nu moet ik een tijdje pijnstillers en darmstimulerende medicijnen geven. Maar ze was ook wat te mager, hoe krijg ik haar weer op t goede gewicht?
Iris Q Geplaatst: 28 augustus 2016 Geplaatst: 28 augustus 2016 Goed dat je naar de dierenarts bent geweest! Wat ik begrijp uit je verhaal zijn de haakjes nog niet verwijdert... Ik neem aan dat de pijnstillers ervoor moeten gaan zorgen dat ze weer normaal gaat eten, maar als de haakjes nog aanwezig zijn gaat ze waarschijnlijk na de pijnstilling weer slechter eten. Hier in de bunnybunch webshop verkopen ze erwtenvlokken, die helpen bij het aankomen. Heeft bij mijn konijn heel goed geholpen.
Gast Geplaatst: 28 augustus 2016 Geplaatst: 28 augustus 2016 Klopt, maar volgens de dierenarts kan dat nauwelijks de oorzaak zijn, omdat ze heel minimaal zijn. Ze zei ook: bij het ene konijn is dat genoeg om te stoppen met eten en bij anderen zijn er grotere haakjes nodig. Dus ze wil eerst kijken of dat werkelijk de oorzaak is geweest.. Na mijn idee is het de haren geweest van het wassen. Dus moet kijken of dat de oorzaak is of de haakjes...
Iris Q Geplaatst: 29 augustus 2016 Geplaatst: 29 augustus 2016 Oke, dan moet je nu inderdaad even kijken of het met de medicijnen beter gaat en de keutels ook weer normaal worden. Ik duim!
Gast Geplaatst: 30 augustus 2016 Geplaatst: 30 augustus 2016 Morgen moet ik met Daisy terug! Omdat ze raar doet. Normaal eet ze als een bulldozer en nu een paar brokjes en dan loopt ze weg en ploft neer. En heb de spoedarts gebeld, omdat ze wel eet, mondjesmaat, kon ik morgen wel terecht, want ze eet wel en ook wel hooi En afgelopen vrijdag hebben ze bubbel gevoeld in de buik, en ik vermoed dat dat het is, en nu gaan ze dus morgen een foto van haar buik maken. Naar mijn vraag is eigenlijk; wat dat ongeveer gaat kosten?
Christaaa Geplaatst: 31 augustus 2016 Geplaatst: 31 augustus 2016 Geen idee wat de foto kost, maar wil je even beterschap wensen voor Pluis.
Gast Geplaatst: 31 augustus 2016 Geplaatst: 31 augustus 2016 Dankjewel. Maar dit keer is dat Daisy en geen Pluis. Maar ze gedraagt zich nu wel normaal????
Gast Geplaatst: 4 september 2016 Geplaatst: 4 september 2016 Beetje late reactie. Maar ehm... Pluis was wat aan de slanke kant! Ik weet ook niet precies wat ze bij de oppas hebben gegeten of gegeven enzo. Nu hebben ze haar helemaal nagekeken en er is geen medische reden. De heupen steken een beetje uit, het kan door de vergroeiing komen. Of gewoon weinig eten. Hoe krijg ik Pluis nu weer iets aangekomen?? A;lvast bedankt
Aanbevolen berichten