Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag lieve mensen,

Mijn Mimi heeft momenteel voor de tweede keer een verstopping en ze is bijna door haar Cisaral Drops heen. Ze reageert eigenlijk pas sinds gisteren op de kuur en we zijn vrijdag met haar naar de dierenarts geweest. Ik maak me toch een beetje zorgen; ze heeft toen ze 7 maanden was (is nu 3 jaar en 8 maanden) was ook een verstopping gehad maar reageerde toenk vrijwel meteen op 2 shotjes Cisaral en had toen een flinke slijmerig hoopje bij elkaar gekeuteld. Meteen over zullen we maar zeggen.

En nu is dat niet; er komen eigenlijk keutels van alle grootes en vormpjes uit, ook nog is maar kleine beetjes bij elkaar (altijd nog beter dan minder!) maar nog niet dat ik zeg van goh die verstopping is nu verholpen. We hebben de dierenarts vandaag ook maar gebeld, en die zegt dat we maar moeten terugkomen als het naar het kuurtje nog niet verholpen is.

Mimi is ook echt een kieskeurig konijntje; ze houdt juist niet van groentes, dus haar wat rucola voeren is al een hele strijd! Ik hou wel rekening met gasvorming en wat niet, maar ik maak me toch zorgen. En ze is zo magertjes omdat ze zo weinig heeft gegeten de afgelopen 3 dagen...ik vind het zo zielig. Ze heeft nu tenminste weer eetlust, drinkt weer lekker en hapt ook eindelijk sinds gister avond wat brokjes. Maar ik ben echt een groentje met verstoppingen, ik weet ook wel waar ik op moet letten maar ik ben ook echt een paniek-miep als het om dit prulletje gaat. :(

Dus lieve mensen, is het normaal dat dit proces zo langzaam gaat? Ze heeft nog denk zo'n 20% aan Cisaral over, en eigenlijk komen er nu (na 3 dagen 3 shotjes per dag) pas weer wat keuteltjes van wat normale grootes uit. Maar nog geen grote hopen of slijmerige poepjes, alleen maar...nou ja dat. En ik zie aan haar dat ze nog niet genezen is, maar ze is al wat levendiger; kijkt me vaker aan, hopt wat rond, poetst zichzelf grondig maar ja. Ze zit nog wel in wat rare poses hier en daar, en is nog niet echt bezig zullen we maar zeggen. 

Geplaatst:

Krijgt ze naast de cisaral ook nog iets aan pijnstilling? Dat kan namelijk wel veel helpen bij het herstel. 

Verder is het een goed teken dat ze goed eet en dat er ook wat uit komt aan de achterkant :) 

Geplaatst:

Oh, nee...eigenlijk niet Sanne. Ze heeft alleen Cisaral gekregen. :O

Maar! Ze is inderdaad veel levendiger, eet wat meer en er komen inderdaad keuteltjes uit die op keutels lijken. :D Ik hou haar wel in de gaten, want nu keutels ze eigenlijk wel de hele dag, ze eet nog niet haar bakje leeg, maar ze eet tenminste weer. 

We zijn wel bijna door de Cisaral heen dus ik hoop echt dat ze beter is.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .