PUKenQUINTY Geplaatst: 18 augustus 2016 Geplaatst: 18 augustus 2016 Hallo, We zijn van plan volgende week Quinty te laten castreren. Het probleem is dat hij en 7 jaar is en een erg klein konijn, wat risico's zou kunnen meebrengen met de operatie. Advies? Is dit een goed idee?
Sanne1993 Geplaatst: 18 augustus 2016 Geplaatst: 18 augustus 2016 Als hij verder gewoon gezond is valt het risico heel erg mee. Ik vind het een goed idee als hij daardoor de rest van zijn leven samen kan met een vriendinnetje
PUKenQUINTY Geplaatst: 18 augustus 2016 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2016 1 minuut geleden zei Sanne1993: Als hij verder gewoon gezond is valt het risico heel erg mee. Ik vind het een goed idee als hij daardoor de rest van zijn leven samen kan met een vriendinnetje Hij is zo gezond en actief als ie was toen hij 2 was. Gecombineerd met het feit dat een ongeluk tijdens castratie best zeldzaam is, stelt me gerust. Stom dat we zo lang gewacht hebben, maar als we nog langer wachten komt het er nooit van. 1
Judeksa Geplaatst: 22 augustus 2016 Geplaatst: 22 augustus 2016 Ik ga binnenkort ook mijn ram van rond de 5 á 7 jaar castreren. Ik heb hier nu anderhalf jaar mee gewacht, omdat het mij destijds door de dierenarts werd afgeraden en nu weer.. Toen durfde ik het risico niet te nemen. Goofy is bij zijn vorige eigenaar zwaar verwaarloosd geweest, dus dat is ook net even anders. Ik ga Goofy toch laten castreren, dat risico ga ik maar nemen. In ruil daarvoor krijgt hij er straks wat vriendjes bij!! Ik kan het nu niet meer aanzien dat hij alleen zit..
Eefje Geplaatst: 22 augustus 2016 Geplaatst: 22 augustus 2016 Sommige dierenartsen castreren rammetjes ook onder plaatselijke verdoving. Als ze niet onder narcose hoeven zijn de risico's helemaal nihil. Je kunt eens informeren hoe je dierenarts daar over denkt.
Judeksa Geplaatst: 22 augustus 2016 Geplaatst: 22 augustus 2016 7 uur geleden zei Eefje: Sommige dierenartsen castreren rammetjes ook onder plaatselijke verdoving. Als ze niet onder narcose hoeven zijn de risico's helemaal nihil. Je kunt eens informeren hoe je dierenarts daar over denkt. Deze tip kreeg ik ook in het topic 'toch nog even voorstellen' wat ik toen destijds heb geplaatst. Hier heb ik inderdaad ook naar gevraagd, maar hier doen ze geen plaatselijke verdoving..
Judeksa Geplaatst: 22 augustus 2016 Geplaatst: 22 augustus 2016 Ooh sorry ik zie nu dat ik compleet in het verkeerde topic mijn berichten plaats, ik meende in mijn eigen (ook soortgelijk topic) .. Bovenstaande berichten mogen wel weggehaald worden of verplaatst?
PUKenQUINTY Geplaatst: 31 augustus 2016 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2016 Update; vandaag is meneer gecastreerd. Alles ging goed, hij werd snel wakker zeiden ze. Hijs wel wat stiller en eet geen brok, maar wel sla. Gaat helemaal goed met m komen 5
Aanbevolen berichten