mlissathing Geplaatst: 17 augustus 2016 Geplaatst: 17 augustus 2016 Even buiten het feit van dat cavia's en konijnen een totaal andere taal spreken en dat er daar dus geen discussie over word gestart. Weet ook niet of dit de goeie rubriek is. Maar mijn enigste vraagje was; kunnen cavia's die af en toe reutelen samen met een konijn in een meerdere verdiepingenhok zitten zonder dat het besmettelijk is voor het konijn? Dat ze hem niet dat overdragen of ermee besmetten? En voor de cavia's heb ik al heel wat dierenarts bezoeken gehad. Maar ik houd het hok extra goed schoon. Geen ammoniak luchr etc etc. En zo gaat het prima. Bedankt alvast voor reactie Gr. Melissa
Deeskuh88 Geplaatst: 19 augustus 2016 Geplaatst: 19 augustus 2016 Ja, dat kan zeker besmettelijk zijn. Dat is afhankelijk van de oorzaak. Een bacterie of virus is besmettelijk. Naar mensen toe niet altijd, maar van cavia naar konijn is een ander verhaal. Waarom wil je überhaupt een enkel konijntje bij twee cavia's houden? Dat is toch heel sneu?
Aanbevolen berichten