Oppassertje Geplaatst: 12 augustus 2016 Geplaatst: 12 augustus 2016 Hoi iedereen, Ik pas een paar dagen op een konijntje en ik merk dat hij steeds een vreemd geluidje maakt. Een beetje knorrend, brommend. Hij heeft zelf ook één heel nat oogje (tenminste dat lijkt zo) en heel zijn vacht onder zijn oog is ook nat. Ik weet niet of dit tijdelijk is of dat er echt iets aan de hand is. Ik denk zelf dat het een verkoudheid is, maar ik wil de eigenaar niet te snel conclusies laten trekken. Weet iemand wat ik moet doen/ kan mij meer uitleg geven over wat het zou kunnen zijn? Mvg
Sanne1993 Geplaatst: 13 augustus 2016 Geplaatst: 13 augustus 2016 Maakt hij het brommende geluid alleen in bepaalde situaties (bijvoorbeeld tijden het voeren of als je met je handen in het hok komt) of doet hij het gewoon de hele tijd? Als hij het de hele tijd doet zou ik de eigenaar adviseren om naar de dierenarts te gaan, want dan zou het inderdaad kunnen dat hij een luchtweg infectie heeft. Bij konijnen gaat het meestal niet zomaar om een verkoudheid, maar om een bacteriële infectie die voor flinke gezondheidsproblemen kan zorgen als het onbehandeld blijft. Gelukkig kan het vaak goed worden opgelost met antibiotica
Oppassertje Geplaatst: 13 augustus 2016 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2016 Ohh oké, ja hij doet het in verschillende situaties maar dan niet de hele dag. Maar ik kan ze beter inderdaad inlichten Dank u wel
Huiself Geplaatst: 17 augustus 2016 Geplaatst: 17 augustus 2016 Het ene konijn doet het meer dan de ander. Die van mij bromt als ze haar biks niet op tijd krijgt en ze knort soms wat als ze in diepe slaap is. Dierenartsen hebben vaak een telefonisch spreekuur, misschien zou je even kunnen bellen. Vaak vragen ze naar de algehele indruk van het konijntje: hoe zien de keutels eruit, eet ze goed, is ze levendig etc. etc. Succes!
Kimberly89 Geplaatst: 19 augustus 2016 Geplaatst: 19 augustus 2016 Zou ze toch naar de DA laten gaan voor de zekerheid, mijne had snot en zijn oogjes waren ook waterig en het knorren kan zijn door het snot in de neus. Kan iets veel minder erger zijn ook natuurlijk :-) . Maar ikzelf neem liever nooit geen risico's.
Aanbevolen berichten