Ga naar inhoud

Konijntje kan niet eten


Sam_Ollie_Puk

Aanbevolen berichten

Hallo,
Mijn lieve Pepper deed gisteren opeens raar. Toen ik de konijnen wat lekkers ging brengen wilde ze ook maar leek het alsof ze het niet kon eten .. Raar dus aangezien ze normaal een echte veelvraat is!
Nu ben ik gisteravond meteen even langs de opvang gegaan met haar en is haar mondje helemaal gecheckt. Ze had niet echt haakjes maar wel zijn haar onderste kiezen langer als de bovenste en is links en rechts niet gelijk. In overleg met de opvang krijgt ze nu pijnstilling en dwangvoeding.

Maar wat ze nu echt heeft? Ze voelt zich duidelijk niet lekker, ze poept en plast normaal (iets dunnere keutels maar daar heeft ze vaker last van) Ze heeft geen gasbuik.
Ze heeft net wel een beetje wortelloof zelfstandig gegeten dus ze wil het wel!

Iemand een idee wat ze mankeert?
(Mocht het morgen nog zo zijn ga ik uiteraard naar een DA met haar!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit net een paar weken terug met mijn ram gehad, ook hij had weinig haakjes. Hij is toen wel onder narcose gegaan voor het slijpen van de tanden, en toen bleek dus dat zijn kiezen ook niet "gelijk" waren afgesleten, waar hij blijkbaar zoveel last van had dat ook hij bijna niets meer at (en precies op dezelfde manier als jouw nijn: hij wilde wel, het lukte gewoon niet). Het kan dus wel degelijk aan het gebit liggen.

Ik zou tijdens het wachten op je afspraak bij de DA in ieder geval proberen zo veel mogelijk groenvoer te geven, dan blijven de darmen goed op gang (al zal het dwangvoer daar ook bij helpen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Christa, ja dat dacht de opvang ook al inderdaad maar dacht misschien herkennen mensen dit.

Geweekte brokjes zal ze niet eten, de critical care wil ze ook niet aanpakken dus dat doen we gewikkeld in handdoek en met een spuitje.. 

Morgen maar even langs de DA!

 

thnx nam voor je ervaring, het probleem is dat ze niks wil eten ook geen groen helaas :( maar ze krijgt critical care

Link naar reactie
Delen op andere sites

De opvang zei dat pijnstilling al genoeg kon zijn om haar weer op te peppen, dat het dus niet perse aan d'r tanden hoefde te liggen, als ze weer begint te eten slijten ze natuurlijk ook weer.

Ik ben morgen de hele dag thuis dus kan ik haar even goed observeren :) 

Begrijp me niet verkeerd, ik bespaar echt niet op DA kosten bij m'n konijnen (laatst nog ene z'n teen laten amputeren). Maar als het niet nodig is bespaar ik liever de stress voor het dier en de centen voor als er eens echt spoed is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .