Sam_Ollie_Puk Geplaatst: 7 augustus 2016 Geplaatst: 7 augustus 2016 Hallo, Mijn lieve Pepper deed gisteren opeens raar. Toen ik de konijnen wat lekkers ging brengen wilde ze ook maar leek het alsof ze het niet kon eten .. Raar dus aangezien ze normaal een echte veelvraat is! Nu ben ik gisteravond meteen even langs de opvang gegaan met haar en is haar mondje helemaal gecheckt. Ze had niet echt haakjes maar wel zijn haar onderste kiezen langer als de bovenste en is links en rechts niet gelijk. In overleg met de opvang krijgt ze nu pijnstilling en dwangvoeding. Maar wat ze nu echt heeft? Ze voelt zich duidelijk niet lekker, ze poept en plast normaal (iets dunnere keutels maar daar heeft ze vaker last van) Ze heeft geen gasbuik. Ze heeft net wel een beetje wortelloof zelfstandig gegeten dus ze wil het wel! Iemand een idee wat ze mankeert? (Mocht het morgen nog zo zijn ga ik uiteraard naar een DA met haar!)
nam_mkha Geplaatst: 7 augustus 2016 Geplaatst: 7 augustus 2016 Ik heb dit net een paar weken terug met mijn ram gehad, ook hij had weinig haakjes. Hij is toen wel onder narcose gegaan voor het slijpen van de tanden, en toen bleek dus dat zijn kiezen ook niet "gelijk" waren afgesleten, waar hij blijkbaar zoveel last van had dat ook hij bijna niets meer at (en precies op dezelfde manier als jouw nijn: hij wilde wel, het lukte gewoon niet). Het kan dus wel degelijk aan het gebit liggen. Ik zou tijdens het wachten op je afspraak bij de DA in ieder geval proberen zo veel mogelijk groenvoer te geven, dan blijven de darmen goed op gang (al zal het dwangvoer daar ook bij helpen).
Christaaa Geplaatst: 7 augustus 2016 Geplaatst: 7 augustus 2016 Het klinkt mij vooral ook als een probleem van het gebit. Ik zou morgen zeker langs de dierenarts gaan! misschien kun je haar voor vandaag wat geweekte brokjes geven. Misschien dat ze ze zacht wel wil eten.
Sam_Ollie_Puk Geplaatst: 7 augustus 2016 Auteur Geplaatst: 7 augustus 2016 Christa, ja dat dacht de opvang ook al inderdaad maar dacht misschien herkennen mensen dit. Geweekte brokjes zal ze niet eten, de critical care wil ze ook niet aanpakken dus dat doen we gewikkeld in handdoek en met een spuitje.. Morgen maar even langs de DA! thnx nam voor je ervaring, het probleem is dat ze niks wil eten ook geen groen helaas :( maar ze krijgt critical care
Christaaa Geplaatst: 7 augustus 2016 Geplaatst: 7 augustus 2016 Mijn ervaring is dat natte SS brokjes er meestal makkelijker in gaan. Ik weet niet wat je voert, maar je kunt nog een poging doen.
Sam_Ollie_Puk Geplaatst: 7 augustus 2016 Auteur Geplaatst: 7 augustus 2016 Helaas zijn net alle cuni complete brokjes op en heb ik alleen nog maar harde brokjes (ik heb er ene bij lopen die heel snel haakjes krijgt) ..
Sam_Ollie_Puk Geplaatst: 8 augustus 2016 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2016 Pepper eet weer!!!! Ze kwam vanmorgen vrolijk uit haar hokje om te eten! De vorige 2 dagen wilde ze er niet uit komen en wilde vooral mij niet zien. Even in de gaten blijven houden dus
Christaaa Geplaatst: 8 augustus 2016 Geplaatst: 8 augustus 2016 Ik zou toch gewoon naar de dierenarts gaan hoor. Als ze bij de opvang al zagen dat de kiezen niet helemaal goed waren, kun je er op wachten dat ze weer niet gaat eten. Beter nu goed nakijken en iets aan doen, dan dat ze volgende keer echt zwak onder het mes moet.
Sam_Ollie_Puk Geplaatst: 8 augustus 2016 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2016 De opvang zei dat pijnstilling al genoeg kon zijn om haar weer op te peppen, dat het dus niet perse aan d'r tanden hoefde te liggen, als ze weer begint te eten slijten ze natuurlijk ook weer. Ik ben morgen de hele dag thuis dus kan ik haar even goed observeren Begrijp me niet verkeerd, ik bespaar echt niet op DA kosten bij m'n konijnen (laatst nog ene z'n teen laten amputeren). Maar als het niet nodig is bespaar ik liever de stress voor het dier en de centen voor als er eens echt spoed is!
Christaaa Geplaatst: 8 augustus 2016 Geplaatst: 8 augustus 2016 Tja, je moet het zelf weten natuurlijk...
Sam_Ollie_Puk Geplaatst: 8 augustus 2016 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2016 Morgenvroeg ga ik met haar naar de DA Ik heb vanavond meer dan een uur bij de konijnen gezeten en zie aan haar dat ze zich niet lekker voelt ondanks dat ze eet. Geloof mij maar gewoon als ik zeg dat ik echt niet bespaar op m'n dieren, ik heb de laatste maanden bijna een abonnement daar!
Aanbevolen berichten