Ga naar inhoud

Is dwang voeding van een jaar oud nog goed?


Tessvf

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

mijn konijn eet niet meer ik heb dit een jaar geleden ook gehad met hem. Hij eet niet meer sinds vandaag. Hij verhaard ook heel erg, misschien dat hij daardoor niet meer eet omdat hij haren heeft binnen gekregen? Maar ik heb nog dwangvoeding van vorig jaar juni. Er staat op de verpakking: best by June 2015. Betekend dit dat het overdatum is???  Ik heb dit voer niet gebruikt en het is dus nog poeder en het zakje was goed afgesloten. 

Misschien is dit een domme vraag en is het zakje duidlijk overdatum maar ik dacht ik kan het altijd vragen aangezien het zondag is en de da alleen open is voor spoed...

alvast bedankt iedereen!!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Sanne1993:

Ik denk dat het nog wel goed is omdat het poeder is, maar ik zou niet zomaar gaan dwangvoeren. Zeker niet omdat er kans is dat het om een verstopping gaat. 

Een konijn dat niet eet is altijd spoed, dus je kan hiermee gewoon bij de dierenarts terecht!

Mijn vader wil vandaag niet naar de dierenarts omdat het zondag is en er dan veel kosten bijkomen en dat vind hij te duur.... Ik weet echt niet wat ik moet doen dwang voeren of niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je wel dwangvoert en hij heeft verstopping maak je het alleen maar erger. Als je hem lekker vers groenvoer geeft, eet hij dat nog wel?

Wat zonde dat jouw vader niet naar de dierenarts wil. Zeker omdat niet eten bij een konijn altijd spoed is, en als je morgen pas kan gaan, kan het zijn dat het uitsparen van een dierenartsbezoek in het weekend, juist het leven van jouw konijn kost.

Ik heb altijd geleerd dat als je een dier neemt je er voor moet zorgen. Of het nou dag of nacht is, een feestdag of normale werkdag. Als je dat niet voor een dier over hebt, vind ik niet dat je dieren in huis moet halen. Konijnen zijn zulke kwetsbare dieren, dat een snel dierenartsbezoek juist het verschil kan maken tussen leven en dood.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij voelt zich al wel wat beter want hij wast zich, drinkt, en is actief. Hij zit de hele tijd rond te snuffelen en hij zat net een beetje te spelen met de handdoek.               Ik probeer nu of hij wat groenvoer wil eten :)

Maar er is al verbetering want een uur geleden zat hij er nog heel suf bij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou sowieso langs de DA gaan om te kijken wat je konijn nu heeft (gehad). Ook al lijkt het nu weer beter te gaan, er is een grote kans dat hij nog niet helemaal beter is. En beter het zekere voor het onzekere, toch?

Let er in de tussentijd goed op of je konijn ook keutelt, dat is belangrijk om te weten en door te geven aan de DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Kyra knorde haar buik wel heel erg toen ze een verstopping had. Die was overigens 5 uur nadat ik haar ziek vond dood. 

Uiteraard wel bij de dierenarts geweest, maar om even aan te geven hoe serieus zulke dingen zijn bij een konijn en hoe belangrijk het is om snel naar een dierenarts te gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .