Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het konijntje dat ik zaterdag ben gaan halen v een 2de hands site heeft volgens mij sore hocks. Hij zit tijdelijk in een buitenhok met 2 verdiepen in afwachting v iets anders. Het hok staat op een stenen vloer buiten en heb hem voor ik het wist v zijn hielen laten lopen in de ren. Nu voel ik mij schuldig. Kan hij hierdoor sore hocks gekregen hebben? Geen eren v mijn andere konijnen heeft dit. Wat kan ik er aan doen? Hij had er anders pleziet in om rond te lopen.

Geplaatst:

Sorehocks krijg je niet in een paar dagen, dus waarschijnlijk had hij er al eerder last van. Ik weet niet of hij echt open wondjes heeft, maar als het dicht is zou ik hem juist lekker veel in de ren zetten, want beweging is juist goed. Als ze veel stil zitten komt er meer druk op de achterpootjes, dus zou ik op de plekjes waar hij veel zit een dikke laag hooi leggen. Je kan het insmeren met sudocreme of calendula zalf om de irritatie te verminderen, maar dit allemaal alleen als het geen open wonden zijn. Als de wonden wel open zijn zou ik ermee naar de dierenarts gaan. Die kan je meer vertellen hoe je de wond kunt verzorgen en kan inschatten of een antibioticum nodig is. 

Geplaatst:
7 minuten geleden zei Sanne1993:

Sorehocks krijg je niet in een paar dagen, dus waarschijnlijk had hij er al eerder last van. Ik weet niet of hij echt open wondjes heeft, maar als het dicht is zou ik hem juist lekker veel in de ren zetten, want beweging is juist goed. Als ze veel stil zitten komt er meer druk op de achterpootjes, dus zou ik op de plekjes waar hij veel zit een dikke laag hooi leggen. Je kan het insmeren met sudocreme of calendula zalf om de irritatie te verminderen, maar dit allemaal alleen als het geen open wonden zijn. Als de wonden wel open zijn zou ik ermee naar de dierenarts gaan. Die kan je meer vertellen hoe je de wond kunt verzorgen en kan inschatten of een antibioticum nodig is. 

Ja ben aan het kijken voor iets permanent als ren. Voorlopig kan hij alleen in het kleine rennetje als ik er bij ben. Hier zit namelijk een marter. Op het eerste zicht zijn het geen open wonden. De dierenarts komt morgen thuis voor vaccinatie v Vhd 2 v de konijnen. Ik laat hem ineens ook vaccineren en kan ze eens nasr zijn pootjes kijken. Hij maakte zoveel binkies in de ren. Dasr doe ik het voor!

• Vind ik leuk 2
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .