Tipsy Geplaatst: 27 juli 2016 Geplaatst: 27 juli 2016 Hoeveel blindedarmkeutels produceren ze meestal per dag? Ongeveer he. Het gaat over een konijntje van 12 weken. Ik vind namelijk bijna elke dag wel 1 blindedarmkeuteltje terug in zijn hok. Al de rest eet hij dus blijkbaar wel goed op. Maar kan het kwaad die ene? Ik heb namelijk geen idee hoeveel ze er namelijk elke dag produceren. Als dat er maar 2 zijn bijvoorbeeld is die ene dat hij achterlaat veel he. Hij eet vooral hooi. Timothy hooi dus toch één van de betere soorten. Daarnaast 1 suikervrij snoepje. 2 kleine eetlepel korrels. En dan nog iedere dag iets van kruiden of groenten of vers getrokken klavers/gras uit de tuin. Nog niet teveel om hem te laten wennen.
Deeskuh88 Geplaatst: 31 juli 2016 Geplaatst: 31 juli 2016 Een per dag vinden is inderdaad wel veel. Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat ze er 1 tot 2 produceren per dag, maar ik kan niet met zekerheid zeggen of dat waar is. Een per dag vinden is in elk geval niet goed. Door de voedingsstoffen die daarin zitten, moeten ze die toch echt opeten. Weet je ongeveer hoeveel gram biks je geeft? En hoe groot je konijntje is/wordt?
Tipsy Geplaatst: 1 augustus 2016 Auteur Geplaatst: 1 augustus 2016 Ik heb hem ondertussen eens goed in het oog gehouden terwijl hij binnen was. Ik denk wel dat ze toch meer keutels hebben op een dag. Ik heb hem toch meerdere keren aan zijn poep gezien met zijn mond en nadien lekker kauwend. Dus hij eet ze gelukkig wel op. Wel heb ik gezien dat er een deeltje uit zijn mond terug viel. Hij heeft dit ook wel nog opgegeten maar ik kan mij zo dus voorstellen dat hij er al eens eentje laat liggen. Ik moet zaterdag toch naar de dierenarts achter dat nieuw vaccin. Kan het eens vragen dan. Hij is nu 12 weken en weegt 750 gram. Het is een Hollander en volgens de ene site worden die 2kg. Volgens andere sites worden die 3 kg. Ergens daartussen dus. Hij eet 20 gram biks per dag (verdeelt onder 2 keer 10 gram). Daarnaast verse kruiden of groenten. Nog niet teveel wegens zijn leeftijd en het wennen. Verder nog 2 suikervrije groenten koekjes (kleintjes hoor) en daarnaast heeeeeel veeeel hooi.
Evee Geplaatst: 2 augustus 2016 Geplaatst: 2 augustus 2016 Ze produceren er inderdaad maar 1 of 2. De hoeveelheid biks die je voert is prima, eerder wat aan de lage kant dan te veel. Maar met de kruiden, groenten en het heeeeel veeeeel hooi zou dat geen probleem moeten zijn Nou vind je altijd wel eens een blindedarmkeutel bij een opgroeiend konijn, maar elke dag is wel veel. Is zijn gebit wel goed in orde?
Tipsy Geplaatst: 2 augustus 2016 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2016 Hmmm... Nu begin ik mij ongerust te maken... Ik vermoed wel dat zijn gebit in orde is aangezien hij goed zijn hooi eet. Ik zou vermoeden dat je het daaraan het eerste ziet omdat dit moeilijkerte kauwen zou zijn... Alleszins, zaterdag ga ik sowieso naar de dierenarts voor zijn inenting tegen die nieuwe ziekte en ik ga het haar toch eens vragen.
Iris Q Geplaatst: 2 augustus 2016 Geplaatst: 2 augustus 2016 Het is idd niet goed dat hij ze laat liggen, al heb ik hier een meisje zitten die van jongs af aan ook vaker haar bdk's laat liggen. Het afgelopen jaar eet ze ze wel, maar ik vond er de eerst soms wel twee op een dag. Ze is toen een aantal keer onderzocht maar ze is gezond en eet ook prima. Hopelijk gaat hij ze ook weer eten. Succes bij de dierenarts
Tipsy Geplaatst: 6 augustus 2016 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2016 Vandaag bij de dierenarts geweest. Ze zei dat mijn nijntje er héél gezond uitzag. Dus ze denkt wel dat hij toch nog voldoende keutels binnenkrijgt want anders zou hij er slechter uitzien. Dus ik moest me voorlopig niet ongerust maken. Op zich moest ik niet echt van biks veranderen zei ze want konijnen kunnen gerust zonder die biks maar ik ga toch eens overschakelen op Science selective junior. En ook 30 gram per dag geven ipv 20 gram want ze zei wel dat hij gerust nog wat mag verdikken. Niet dat hij te mager is zei ze zeker omdat hij nog klein is. Maar hij is dus zeker ook niet aan de dikke kant dus wat meer biks mag dan wel denk ik. (En op die verpakking staat zelf dat je het onbeperkt mag geven maar dat heeft de dierenarts sowieso afgeraden). Moet binnen een maand sowieso terug om te zien of hij al gecastreerd kan worden dus afwachten hoe het met de nieuwe biks gaat. En anders kan ze dan nog eens controleren. Van 1 ding ben ik sowieso zeker, hij eet genoeg hooi. Dus ik ga proberen me wat minder zorgen te maken.
evadonatella Geplaatst: 6 augustus 2016 Geplaatst: 6 augustus 2016 Dat is wel fijn! Ik zou alleen wel oppassen met SS junior. Daar zitten stoffen in die ze eigenlijk niet nodig hebben en je betaald er veel meer voor. Gewone science selective is eigenlijk beter voor ze. Het precieze ervan weet ik niet precies helaas... Ik heb die van mij in het begin ook alleen maar de gewone science selective gegeven en ze hebben het er altijd goed op gedaan
Tipsy Geplaatst: 7 augustus 2016 Auteur Geplaatst: 7 augustus 2016 Ah ok! Dan ga ik dat meteen doen. Merci voor de tip!
Aanbevolen berichten