Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hey, ik ben een beetje ten einde raad. Mijn 2 konijnen niezen best wel veel. eentje is al 2x aan de antibiotica geweest en de ander een keer. maar ze niezen nu al 2 maanden lang. en antibiotica heeft dus niet gewerkt. Misschien heb ik te lang gewacht met naar de dokter gaan maar ik zet mijn dieren liever niet op de antibiotica. ik heb ze gescheiden van me andere 2 konijnen. 

Ik denk dus dat het niezen nu chronisch is geworden. Valt hier nog wat aan te doen? In heb gevoel dat de doktersbezoekjes niet werken en dus zonde is van me geld. 

maar nu begint me andere konijn (het 3de konijn)ook opeens te niezen. ik heb haar meteen gescheiden van het gezonde konijn en niet bij konijnen gezet die al veel niezen (natuurlijk). 

Ze zijn alle 3 levendig (voor zo ver het kan met dit weer... koude fles ligt er bij in de hokken) 
eten voldoende, drinken wel weinig vind ik

Ze zitten binnen. en gaan af en toe naar buiten (maar dat is pas sinds vorige week. en niezen was al daarvoor,dus is niet door wind vlaag ofzo....)

Nu vraag me af moet ik nu wel meteen met haar naar de dokter gaan? En valt er nog iets te doen aan die andere 2?

Geplaatst:

Ik luister even mee. Hier hetzelfde probleem, maar 4 die niezen. Besmet door een konijn uit een opvang. Ook bij 2 dierenartsen geweest, waarvan 1 konijnkundig. Veel medicatie meegekregen, maar het schijnt ook niet te helpen. Volgens mijn dierenarts gaat het ook niet meer over. 

Geplaatst:

Ja, ik zou zeker teruggaan naar de dierenarts en kijken of een andere soort antibioticum wel helpt. Niet alle antibiotica werken evengoed tegen een bepaalde bacterie of stam. 

Zeker als meerdere konijnen nu niezen is het waarschijnlijk dat het besmettelijk is en het dus een bacteriële infectie is. Het enige wat daartegen werkt is antibiotica. 

• 2 weken later...
Geplaatst:

Mijn konijn snottert en niest al ongeveer een jaar lang. Eerder kreeg ik een antibioticakuur die goed aansloeg. M'n konijn was toen ± 1 keer per jaar wat verkouden. Hij kreeg echter steeds vaker een snotneus, waarbij ook de antibiotica niet meer hielp. Chronisch snot volgens m'n DA.

M'n konijn lijkt er vrij weinig last van te hebben. Af en toe heeft hij niesbuien en z'n neus is vaak wat vochtig. Als hij het toelaat dan poets ik z'n neus voorzichtig met een zakdoekje. Veel meer is er (bij mijn konijn) niet aan te doen volgens de DA.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .