Ga naar inhoud

Mager Rex Widder rammetje


Rr.ianne._

Aanbevolen berichten

Nadat ik een weekje weg ben geweest, en mijn ouders mijn konijnen eten hebben gegeven, lijkt het alsof Rex (rammetje) heel mager is. Als ik hem aai voel ik zijn ruggegraat heel duidelijk. Bij mijn andere konijn, Twister, heb ik dit totaal niet. Als ik er op let voel ik bij Twister ook wel dat daar bot zit, maar dat is volgens mij normaal. 

Hoort dit bij een Rex Widder rammetje? En hoe kan ik het zo gezond mogelijk verbeteren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Rianne,

Denk net als Christa dat het meest handige is dat je even langs de dierenarts gaat. Dan kunnen ze Rex daar onderzoeken en beoordelen of er iets aan de hand is.

Drinkt en eet je konijn wel? Een konijn moet namelijk blijven eten/drinken om de maag en darmen op gang te houden (heb ik op internet gelezen). Weet je wat je konijn afgelopen week heeft gegeten?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Woppie,

Bedankt voor je reactie. Rex en Twister delen een hok, en delen het eten en drinken ook. Er hangt een flesje van 600ml, en samen drinken ze er ongeveer 1/3 van op een dag. Voer gaat niet heel precies, mijn ouders gaven ze 1 grote hand met biks. Ik geef ze altijd 2 niet helemaal volle handjes (kinderhandjes :angel:). Vanaf nu ga ik ze iets meer geven. Ze hadden wel elke dag hooi, maar mn ouders verhayen het wel eens om te zorgen dat het er onbeperkt lag. Ik doe dat vanaf nu wel. Ik geef Rex kleine extra's, en als dat niet helpt ga ik idd met m naar de dierenarts. Ik hou jullie op de hoogte. En als jullie nog iets toe te voegen hebben aan het eet- drinkschema hoor ik het graag! Oja; ze eten beide al groenvoer (soms een stukje wortel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 23-7-2016 at 18:16 zei Woppie:

Hoe gaan Rex en Twister met elkaar om? Zijn ze beide van hetzelfde geslacht en even oud?

Sorry ik had uw bericht niet gezien. Rex en Twister gaan aardig met elkaar om. Ik zie ze nooit vechten, en ze blijven graag een beetje bij elkaar. Rex is een mannetje, Twister een vrouwtje. Sinds vorige week vrijdag is Rex gecastreerd, en het gaat nu goed met hem. Ze zijn broer en zus en even oud. Groetjess

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .