Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedendag,

Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen.

Aangezien we ons toch een beetje zorgen maken om ons konnijntje.

Onze teddy dwerg, heeft sinds kort ineens een kale plek op zn rug (valt lastig op door de grote bos met haren).

Zitten lichte huidschilftertjes op sommige plekjes

T enigste waar ik zo 123 aan kan denken, is misschien een soort van mijt?

En dat er door het krabben, een kale plek is ontstaan?

Kan ik hier zelf wat aan doen, of is het eventueel toch beter om even langs een dierenarts te gaan

Hoor het graag

Alvast hartstikke bedankt!

Glenn.

IMG-20160719-WA0000.jpg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Het is waarschijnlijk dat het mijt is idd. Dit is vast te stellen door je dierenarts.

Stronghold is hiertegen zeer effectief, dit is enkel op recept verkrijgbaar. Dus even contact opnemen met je dierenarts voor een afspraak. 

• 2 weken later...
Geplaatst:

Herkenbaar. Mijn konijn lijkt dit ook te hebben gehad. Weet BIJNA zeker dat dit mijt is. Toen ook van mijn dierenarts Stronghold druppels gehad.

• Vind ik leuk 1
  • 1 maand later...
Geplaatst:

ik heb dit ook regelmatig gehad met mijn teddy widders en teddy dwerg. Want kan helpen om het te voorkomen is stro en hooi in diepvries bewaren ( dan vriest de mijt dood ja die zit ook weleens in hooi, stro weet ik niet haha ) de beaphar anti-parasite werken ook heel goed en beschermen 4 weken lang. Suc6 nog !

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .