nam_mkha Geplaatst: 14 juli 2016 Geplaatst: 14 juli 2016 Vanavond haalde hij zijn neus op voor het voer. Hij was onrustig, ging raar liggen, kortom, foute boel. Meteen naar binnen gehaald en de DA gebeld en groen licht gekregen voor Cisaral. Dit leek aan te slaan, meneer heeft naderhand alweer flink biks, verse peterselie en gedroogde kruiden gegeten. Nu begon hij tien minuten geleden ineens weer hard te knarsetanden (heb geen pijnstiller in huis) waardoor ik me afvraag: is dit wel gas en geen verstopping? Hij heeft namelijk ook nog niet gekeuteld.. Wat denken jullie?
Christaaa Geplaatst: 15 juli 2016 Geplaatst: 15 juli 2016 We zijn inmiddls al uren verder, dus ik hoop dat het al beter gaat. Voor de volgende keer: met buikproblemen ga ik altijd naar de dierenarts en dat had ik in dit geval dus ook gedaan. Voor je het weet ben je te laat.
nam_mkha Geplaatst: 15 juli 2016 Auteur Geplaatst: 15 juli 2016 Hij heeft nog steeds niet gekeuteld, helaas. Ik kan gelukkig zo dadelijk bij de DA terecht. Dat ik niet meteen naar de DA ging kwam trouwens omdat het 's avonds laat was, anders had ik dat wel gedaan.
Christaaa Geplaatst: 15 juli 2016 Geplaatst: 15 juli 2016 Dat maakt toch niets uit? Er is altijd een dierenarts die dienst heeft. Inmiddels ben je een halve dag verder, terwijl buikproblemen bij konijnen meestal spoed zijn. Ik raad je aan volgende keer echt direct te bellen. hoe is het nu?
nam_mkha Geplaatst: 15 juli 2016 Auteur Geplaatst: 15 juli 2016 Huh, is dat echt zo? Dat wist ik niet, ik dacht dat de spoed alleen telefonisch bereikbaar was. Zal het volgende keer zeker anders doen, mijn fout. In ieder geval, meneer heeft een urineweginfectie en waarschijnlijk vanwege de pijn/stress die verstopping gekregen. Heb nu antibiotica, pijnstillers en moet ook doorgaan met de cisaral. Mag ook geen biks geven, dus krijgt hij hooi en schotels vers groen. Hij voelt zich al een stuk beter, mocht van de dierenarts ook gewoon naar buiten dus zit nu lekker in zijn eigen verblijf. En hij heeft weer gekeuteld, goddank. 1
Aanbevolen berichten