Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste BunnyBunchers,

Wij zijn pas verhuisd en nou zitten mijn konijnen de hele dag door op het gras. Dit vinden ze heerlijk, maar nou vroeg ik mij af of ik ze dan ook echt moet gaan ontwormen of dat ik gewoon goed in de gaten moet houden of ze wormen hebben en hoe ik dat goed kan zien. Alvast bedankt!

Groetjes,

DopeyCarlijn

Geplaatst:

Preventief ontwormen bestaat niet, je kan alleen de wormen doden die in het lijfje van jouw konijnen zitten. Bij konijnen wordt er meestal alleen ontwormd als daar reden toe is (na keutelonderzoek bij de dierenarts). Als het een schoon grasveldje in jouw tuin is zal het wel meevallen met wormen. De meeste wormen worden overgedragen via katten en hondenpoep. Zolang je dat dus van het grasveld weet te houden, zal het wel gaan.

Geplaatst:

Oke, bedankt!

tot nu toe heb ik hier nog geen kat gezien. Ik heb wel een hond, die poept alleen niet in de tuin. hij plast wel, maar dat is vaak in de struiken en niet op het gras.

Geplaatst:

Het is natuurlijk altijd goed om in de gaten houden. Ik bedoel een vogel poept ook in je tuin en kan ook dingen overbrengen.

Echter is het kwestie van in de gaten houden dat keutels normaal zijn en niet mager worden oid. Het is vaker niet dan wel nodig, ook als ze in de tuin lopen. 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .