Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ten eerste, ik twijfel onder welk forum dit hoort, maar deze leek me het meest toepasselijk. 

Mijn konijntje heeft bijna het hele balkon tot zijn beschikking en naast zijn hok zijn er altijd voldoende droge en overdekte plekken aanwezig. Maar wat doet het domme ding? Hij kruipt continu achter onze tuinset, waar een soort goot loopt voor waterafvoer. Daar staat dus vaak een laagje water in en juist daar gaat hij dan in zitten ^o)

Naar mijn weten is nattigheid niet goed voor konijnen toch? Hij zit er ook vaak zo een paar uur. Ik kan hem erachter vandaan jagen en proberen om het af te sluiten, maar elke keer zit hij er weer. Mijn vraag is dus of dit inderdaad slecht is voor zijn gezondheid. Ik doel op bijvoorbeeld een longontsteking ofzo, maarja je zou toch denken dat hij zelf ook wel snapt dat dat niet lekker zit in die nattigheid 8-)

Groetjes Janey en het domme konijntje :P

Geplaatst:

Ik moest wel een beetje om jouw vraag lachen. Ik heb hem nog niet eerder gehoord, vreemd konijn, haha!  Maar ik moet toegeven dat ik geen idee heb waarom een konijn dit zou doen? Ben wel benieuwd of andere leden daar wel ideeën over hebben.

Ik neem aan dat alleen zijn voetjes nat worden, en niet zijn hele lijfje, of gaat hij ook echt in de plas water liggen? Als het alleen zijn voetjes zijn (en een stukje buikhaar) zal het wel meevallen met gezondheidsproblemen. Gezondheidsklachten na het nat worden ontstaan meestal als de hele vacht incl ondervacht nat is geworden zoals na zwemmen of een bad. Wat wel zou kunnen is dat het risico op myiasis groter wordt, omdat die vliegen wel van broeierige, vochtige plekjes houden om eitjes te leggen.

Geplaatst:

Ik moest er zelf ook al om lachen. Heb hem gevonden en het blijkt geen standaard konijntje te zijn, apart ding is het. Maken wel eens grapjes dat ik hem lekker had moeten laten zitten, had ons veel zorgen gescheeld :P

Maargoed, hij "ligt" denk ik niet echt. Hoewel ik hem soort van betrapt als ik de deur naar het balkon open en dus niet weet of hij daarvoor wel echt lag. Hij zit in ieder geval wel echt in elkaar gedoken met z'n pootjes onder zich zegmaar. Z'n pootjes zijn dan ook nat en z'n buikje ook wel inderdaad. 

Ga er dan inderdaad maar van uit dat het niet al te slecht voor hem zal zijn.

Tweede probleem is nu kijken of hij wel uit z'n hok komt als de zon daar op staat en hij braaf de schaduw op gaat zoeken 8-)

Had met mijn konijnen vroeger nooit dit soort problemen, die snapte wel wanneer het te warm, koud of nat was. Maarja die deden wel meer dingen niet die dit gevalletje wel doet, haha!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .