Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Een paar weekjes geleden hebben wij een Vlaamse Reus overgenomen van een klant van ons.

Heel mooi beestje, superlief,...

Van waar hij komt zat hij in een kleine bench, heel goed verzorgd, maar zelf vond ik dat hij nogal klein zat.

Wij hebben hier thuis een mooie plaats voor hem gemaakt van ik denk een 2.5 vierkante meter.

Rostie was door het dolle heen, zo veel plaats plots, wij natuurlijk blij. Is toch super om een diertje gelukkig te zien.

Ook de honden vind hij heel leuk. Ze staan neus aan neus aan de draad. En Rostie liep mee aan de draad met de honden.

De 3 de dag zagen we plots dat hij zijn ene voorpootje niet meer gebruikte. Ik de volgende dag naar de dierenarts om te kijken

wat het probleem was. Het zat dik, dus of een verzwikking, of gebroken. Eén week meloxoral, klein steken en kijken wat er gebeurt.

Na een dag of 2 begon hij zijn pootje al terug te gebruiken. Nog voorzichtig, maar hij nam al terug het hooi dichter enzo met het pootje.

Na een weekje denkt mijn man, het is mooi weer, we plaatsen hem een paar uurtjes in de grote ren. Fout idee dus. Na een uurtje zie ik hem

liggen, ik vond hem zo raar liggen. Zo schuin en precies zijn lichaam in een boogje. Ik super boos natuurlijk naar mijn man dat hij hem niet

had mogen loslaten in zijn ren. Mijn man naar de dierenarts. Het enige dat de dierenarts momenteel kan denken is dat doordat hij altijd zo klein

heeft gezeten, dat zijn spieren niet zijn meegegroeid en dat hij daardoor nu verrekkingen oploopt. Dus verder met de meloxoral en terug kijken wat er

gebeurt. Dit is van maandag. Sinds gisteren zit er terug wat meer leven in. Hij eet terug goed en zit al terug wat rechter. Ik heb de indruk dat het probleem nu

in zijn ene achterpoot zit, want deze sleept hij. Ook is deze nu vuil van de poepjes.

Kan er iemand mij zeggen wat er aan de hand is? Is hij nog te helpen? Wat kunnen we doen voor hem? Hij is nu een 6-tal maanden oud denk ik. Hij was nog niet

gevaccineerd, wij gingen dit doen zodra zijn pootje was hersteld. Ik hoop zo dat we hem erdoor krijgen. Want in die 3 weken dat hij nu bij ons is, is hij echt wel een

vriendje geworden.

Ik hoop dat jullie tips hebben voor ons.

Groetjes Kelly

Geplaatst:

Ik heb in de opvang een Vlaamse reus meegemaakt die ook altijd in een klein hokje heeft gezeten en nooit echt heeft kunnen bewegen. Ze had geen spiermassa en kon haar achterpoten niet meer goed gebruiken. Ze kreeg bij ons dexamethason injecties om te helpen bij de opbouw van spiermassa en met de dierenarts hebben we haar achterpoten bij elkaar gespalkt zodat ze weer kon lopen. 

Geplaatst:

Zit hij binnen of buiten? Indien buiten spray dan rondom zijn staart, liezen, achterpoten en onderrug in met nomyiasis. Vooral omdat dat pootje vies is.  Dan krijgt hij in ieder geval niet ook nog last van muggeneitjes.

Kan hij ook klem gezeten hebben of wat raar neergekomen zijn in al zijn blijdschap?

Hopelijk knapt hij snel weer op. 

Geplaatst:

Klem gezeten verwacht ik niet, maar fout neergekomen, ja dat zou wel heel goed kunnen in zijn blijdschap.

Ik ga ook kijken voor die spray, momenteel zit hij wel binnen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .