Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, 

Ik heb een jong konijntje dat niet fit is. Ik heb geen idee hoe een niezend konijn eruit ziet maar het lijkt op niezen/ hoesten zonder vloeing.

Verder roggelde ze gisteren wat wanneer ik haar oppakte. Ze gebruikt haar zij om stotend snel te ademen. 

Longen zijn schoon, hart is goed. Geen verhoging. 

Krijgt nu dwangvoer, pijnstillers en iets om de darmen te stimuleren. 

Maar weten wat het is doe ik niet. 

Heeft iemand hier ervaring mee? 

Geplaatst:

Al naar de dierenarts geweest? Eet ze wel goed en keutelt ze goed? 

Heb je misschien stoffig hooi, misschien reageert ze daar op?

Geplaatst:

Gisteren naar de dierenarts geweest. Deze wist het niet vandaar het medicijngebruik daar ze nu heeft om te kijken of dat iets doet. 

Ze wordt gedwangvoederd omdat ze niet genoeg eet te zien aan de weinige kleine keutels. Zit nu apart van de ander die nog steeds fit oogt, eet en keutels. 

Ze krijgen luxe los hooi in een bol zodat het niet stuift. Extra grote natuurlijke brok zonder kunstmatige toevoegingen naar gewicht van konijn. Er is geen verandering in voer geweest.

Het geluid klinkt alsof ze op het hok knaagt maar dat is niet zo. 

Geplaatst:

Hoi hoi! Wat vervelend voor je konijntje. Ik heb dit ook gehad en had ze (zoals ik op je intro foto zie) ook op zaagsel zitten. Ik ben over gegaan op stro van de boer en dit werkte prima tegen het niezen. Waarschijnlijk kwam het bij mij door het zaagsel.. Het ene konijn is hier ook wat gevoeliger voor dan het andere.

Succes met je konijntje en beterschap

Geplaatst:

Mocht iemand tegen hetzelfde aanlopen schrijf ik toch maar hoe het nu gaat. Ik heb haar vanochtend getemperatuurd en dit was te laag. 

Ze wordt nu zo gesedeerd en er wordt gas uit haar maag gehaald. De dierenarts voelde duidelijk en gasbel nu. Voor deze methode gekozen ipv operatie omdat ze nog zo klein is en een operatie waarschijnlijk niet overleefd. Het rochelen is waarschijnlijk toch een geluid van ongenoegen. 

Na de behandeling blijft ze een nacht met af en toe infuus bij de dierenarts en daarna hopen dat de medicijnen wel aanslaan. Ik heb haar slechts drie weken. Het is hopen dat ze niet een aangeboren afwijking heeft em dat ze hier goed doorheen komt. 

Geplaatst:

Bedoel je echt rochelen dan of meer tandenknarsen? Omdat je aangeeft dat het geluid lijkt op ergens op knagen? Tandenknarsen is inderdaad een uiting van lichamelijk ongenoegen, zoals pijn.

Geplaatst:

Ze is inmiddels ingeslapen. Het bleken gassen te zijn. De medicatie hielp niet. Ze wilden haar sederen en van buiten de gassen verwijderen. Ze ging echter zo hard achteruit dat ze eerst een foto gemaakt hebben een daaruit bleek dat ze ook vol vocht zat. Zo jammer het was een echte lieverd. Ze heeft nu een mooi plekje in de tuin gekregen. Bijzonder hoe je binnen drie weken je al zo aan een dier gehecht kan zijn. Soms springt er eentje bovenuit qua persoonlijkheid. Dat had dit konijntje voor mij. Gelukkig lijdt ze nu niet meer. RIP hondje van yoshi❤

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .