BaasjevanBakkes Geplaatst: 4 juli 2016 Geplaatst: 4 juli 2016 Hallo iedereen, Ik heb mezelf een beetje bij elkaar kunnen schrapen en mooi afscheid kunnen neen van mijn lieve Bakkes. Het is nu 4 dagen geleden dat wij Bakkes hebben moeten laten gaan. Zijn maatje Lynn is er volgens mij kapot van. De eerste 2 dagen gedroeg ze zichzelf eigenlijk niet anders dan normaal. Huppelen, lekker eten en vooral lekker brutaal zijn. Vandaag is hier wel wat verandering in gekomen. Vanmorgen heeft Lynn lekker gespeeld in de tuin, met mijn schoen, slipper en in haar nieuwe zandbak. Vanmiddag lag ze tijdens het warme weer heerlijk te slapen bij haar icepod. Vanavond zag ik wat veranderig in haar gedrag. Naar mijn gevoel eet ze minder en ook laat ze haar biks staan. Gek, want ze is er gek op! Ze komt ook niet als ik haar roep en ze doet soms net of ik niet besta. Het andere moment kan ze heel aanhankelijk doen en wilt ze helemaal geknuffeld worden. Ze gaat voornamelijl languit liggen en zoekt steeds een rustig plekje op. Desondanks ze niet veel eet heeft ze wel normale keutels. Zelfs groenvoer neemt ze niet aan en ze kijkt me dan net aan alsof ze wilt zeggen eet het lekker zelf op! Heeft een van jullie ervaring met zo'n eigenwijze voedster na het verlies van haar maatje? Moet ik mezelf zorgen maken voor een gasbuik? Het is net alsof ze ontzettend verdrietig is doordat Bakkes er niet meer is... iemand hier ervaring mee? Owja! Even goed om te weten, as vrijdag gaan we zowiezo op zoek naar een nieuw vriendje voor Lynn. Hoe moeilijk ik dit ook vind. Het is voor haar natuurlijk wel het beste.
Deeskuh88 Geplaatst: 4 juli 2016 Geplaatst: 4 juli 2016 Eet ze wel hooi? Dat blijft het belangrijkste. Groenvoer en biks kunnen ze wel een aantal dagen zonder, zolang er goed hooi wordt gegeten. Wel goed van je dat je in haar belang denkt! Dat kan enorm moeilijk zijn..
BaasjevanBakkes Geplaatst: 4 juli 2016 Auteur Geplaatst: 4 juli 2016 @Deeskuh88 ik heb haar nog niet kunnen betrappen op het eten van hooi. In ieder geval niet in de hoeveelheid wat ze normaal deed. Ik snap niet zo goed wat er mis is. Ze heeft niets anders gedaan dan voorgaande dagen... Het is ontzettend moeilijk voor me. Maar ik denk dat haar gedrag zo veranderd omdat ze een maatje mist. Of kan dit niet van de een op de andere dag?
Christaaa Geplaatst: 5 juli 2016 Geplaatst: 5 juli 2016 Dat kan heel goed. Zolang ze wel wat eet en goed keutelt, lijkt het me ook het waarschijnlijkste. Fijn voor haar dat ze vrijdag een nieuw vriendje krijgt.
BaasjevanBakkes Geplaatst: 5 juli 2016 Auteur Geplaatst: 5 juli 2016 @Christaaa daar maak ik mezelf Dus een beetje zorgen om. Ze eet niet en de eigenaar van de opvang waar ze vandaan komt zegt dat dit niet echt normaal gedrag is. Ga uit voorzorg zo maar even naar de DA. Mocht het echt niets zijn dan denk ik dat ik vanmiddag al met haar naar De Blesse rijd.
BaasjevanBakkes Geplaatst: 5 juli 2016 Auteur Geplaatst: 5 juli 2016 Heb haar trouwens vanacht wel een prakje kunnen geven van een blaadje witlof en wat gestampte seince selective met een beetje water.
Christaaa Geplaatst: 5 juli 2016 Geplaatst: 5 juli 2016 Aniek zal het vast weten, want die kent haar. Even langs de dierenarts kan natuurlijk nooit kwaad. Dat ze normaal keutelt lijkt mij een geruststellend gegeven.
BaasjevanBakkes Geplaatst: 5 juli 2016 Auteur Geplaatst: 5 juli 2016 Ja mij ook. Ga toch maar even een gasbuikje uitsluiten. Aniek heeft ook al verteld dat dit niets voor Lynn is en dat ze toch bang is voor ziekte. Liever iets te voorzichtig dan te laks toch? Lynn is wel overal voor ingeënt. Dus het ***virus kan het ook niet zijn... wordt vervolgd
BaasjevanBakkes Geplaatst: 5 juli 2016 Auteur Geplaatst: 5 juli 2016 Lieve Lynn net achter gelaten bij de DA. ze krijgt een echo want er is iets mis met haar buikje... pffff heel spannend
Lienappelsien Geplaatst: 5 juli 2016 Geplaatst: 5 juli 2016 He bah! Heeft de dierenarts een idee wat er aan de hand kan zijn? Goed dat je gegaan bent. Sterkte met wachten.
BaasjevanBakkes Geplaatst: 5 juli 2016 Auteur Geplaatst: 5 juli 2016 Dankjewel! Kan vanalles zijn. Ze hebben een foto genomen waarop te zien is dat er 'iets' in haar buik zit wat niet goed is. Ze heeft ook sinds vanacht niet meer gekeuteld. Het kan dus een ophoping zijn, haar, gas of iets anders... De tijd duurt echt lang nu... gelukkig kon ik wel terecht bij 1 van de beste DA hier in de omgeving
Christaaa Geplaatst: 5 juli 2016 Geplaatst: 5 juli 2016 Sterkte, want dit is best spannend zo snel na Bakkes.
BaasjevanBakkes Geplaatst: 5 juli 2016 Auteur Geplaatst: 5 juli 2016 Ja dat klopt. Heb er zelf ook goed buikpijn van. Gelukkig is ze in goede handen en kan ze goed geholpen worden. Arme schat
BaasjevanBakkes Geplaatst: 5 juli 2016 Auteur Geplaatst: 5 juli 2016 HoI hoi, Lynn had een flinke gasbuik en het is ontzettend fijn voor haar dat we er zo snel bij waren. Ze hebben een echo gemaakt van haar buik en daar konden ze op zijn dat ze een flinke ophoping van gas en keutels had. Het heeft even tijd nodig om eruit te komen. Ze moet daarom ook een nachtje blijven bij de dierenarts... spannend! Verder krijgt ze pijn stilling, middel voor de darmwerking en dwangvoeding om alles op gang te krijgen. Natuurlijk is en blijft het een konijn. Dus 100% garantie heb ik nog niet. Pfffff even afwachten. Eerst de nacht goed doorkomen
BaasjevanBakkes Geplaatst: 6 juli 2016 Auteur Geplaatst: 6 juli 2016 Hallo iedereen. Even mijn hart luchten: Yeeeeeeeeeeeeeee! Lynn mag vanavond naar huis. GELUKKIG! Alles is goed onder controle en mevrouw had echt veel last van haar gasbuikje. We hebben haar vannacht bij de dierendokter laten slapen en deze heeft mij vanmorgen netjes laten weten dat Lynn weer volop hooi eet, lekker alles onder keutelt en ook weer lekker brutaal is. Ze is alert. En daar ben ik heel blij om. Vanavond om half 7 mag ik haar ophalen, wel moet ze even een nachtje binnenblijven. Ze krijgt wat pijnstillend medicatie mee naar huis en wat dwangvoer in geval van nood. Maar oh oh oh wat ben ik opgelucht. Was echt bang om haar ook kwijt te raken. Mijn vraag naar jullie toe: moet ik Lynn wel binnen laten slapen? Ze is nog nooit bij mij binnen geweest en heeft altijd samen met Bakkes buiten gezeten. Wel is haar nachtverblijf tocht dicht en lekker warm. Ik ben bang dat ik haar onnodig stress geef als ik haar in de woonkamer zet. Plus het feit dat ze vannacht in een klein hokje moet slapen terwijl er buiten om haar hok heen een gigantische ren staat... Wat denken jullie?
Lienappelsien Geplaatst: 6 juli 2016 Geplaatst: 6 juli 2016 Wat een opluchting! Fijn dat ze weer bijna zichzelf is. Zieke konijnen kunnen zichzelf niet goed op temperatuur houden, dus vandaar dat ze dan naar binnen moeten. Als je haar ophaalt kan je het nog even vragen of het nog nodig is. 1
BaasjevanBakkes Geplaatst: 6 juli 2016 Auteur Geplaatst: 6 juli 2016 Dat sowieso. Wat ben ik weer geschrokken zeg! Ik vraag het even na bij de dierenarts.. kijk iedere minuut op de klok, totdat ik haar op kan halen. Kan niet wachten!
Aanbevolen berichten