Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik kwam net bij Jip en zijn hele oog zat vast geplakt. Rustig met afgekoeld kokend water gedept en het oog is open maar erg troebel. Wat kan ik doen? Hij is ingeent

Geplaatst:

Ik zou een paar keer per dag deppen met gekookt water. Als na een dag of 2 niet minder wordt naar de dierenarts, want dan heb je waarschijnlijk een zalf of druppels nodig. 

Geplaatst:

Langharige konijnen hebben heel vaak oogontstekingen door die nare pluishaartjes. Nog een fijne eigenschap van dit ras. Ik sluit me aan bij sanne, maar wil graag toevoegen dat je de haren op de kop echt kort moet houden. Zeker ook rond de ogen. 

Geplaatst:
16 uur geleden zei Christaaa:

Langharige konijnen hebben heel vaak oogontstekingen door die nare pluishaartjes. Nog een fijne eigenschap van dit ras. Ik sluit me aan bij sanne, maar wil graag toevoegen dat je de haren op de kop echt kort moet houden. Zeker ook rond de ogen. 

Wel een goede tip! Ik heb ook 2 (of eigenlijk 3) langharige konijnen. 's Zomers houd ik hun achterkanten kort, maar ik heb er nooit echt over nagedacht dat de pluisjes ook in hun ogen kunnen prikken en zo voor oogproblemen kunnen zorgen. Ik zal eens op zoek gaan naar een geschikt schaartje. 

Geplaatst:

Als ik de foto zie zou ik het wat ruimer rondom de ogen wegknippen. Dat deed ik met mijn konijn destijds ook. Had ze mooi ruim zicht en er kon niks in de ogen komen. 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .