Patatje Geplaatst: 24 juni 2016 Geplaatst: 24 juni 2016 Ik kom net met Kruimel en Divoo bij de dierenarts vandaan voor de rhd2 inenting. De dierenarts zag dat ze allebei beginnende pododermatitis hebben. Na de verhuizing lopen ze op het balkon op stenen (eerst liepen ze op zeil, toen nooit iets van gezien). De dierenarts raadde aan om kranten of handdoeken neer te leggen. Nu heb ik handdoeken liggen maar dat is een tijdelijke oplossing. Erg handig is het natuurlijk niet een ren vol met handdoeken... Een bodembedekking door heel het hok zal niet gaan. Ze hebben een ren (grote voliere) met daarin een nachthok met twee verdiepingen. Alleen in de toiletjes zit aubiose. Als ik het door de hele voiliere strooi dan kan ik dat nooit meer schoon krijgen en het waait alle kanten op (incl. van het balkon af). Ik ben er over aan het twijfelen om een stuk zeil te kopen en dat in het hok neer te leggen. Dat veert natuurlijk meer en is zachter. Wat raden jullie aan? Zeil of iets anders? En wat voor zeil zal ik nemen? Dankjulliewel alvast voor het meedenken!
Sanne1993 Geplaatst: 24 juni 2016 Geplaatst: 24 juni 2016 Bij mij helpen dikke badkamer matten heel goed. Ik heb een zo'n mat in de ren liggen op een plek waar ze vaak lekker zitten en in de rest van de ren ligt vinyl. Mijn rex blijft gevoelig voor pododermatitis, dus er zijn nog steeds dagen waarop ik zijn hakjes moet insmeren met sudocreme, maar sinds ik de badkamer matten heb is het in ieder geval niet meer zo erg gaan ontsteken
nam_mkha Geplaatst: 24 juni 2016 Geplaatst: 24 juni 2016 Misschien is een katoenen gordijn een optie? Nadeel is wel dat ze erin kunnen gaan graven, maar goed, dat kan bij handdoeken ook gebeuren. Of anders een laagpolig stuk tapijt/vloerkleed? En linoleum is ook vrij zacht.
nam_mkha Geplaatst: 24 juni 2016 Geplaatst: 24 juni 2016 Bedenk me net dat linoleum natuurlijk te glad is, dus negeer die suggestie
Patatje Geplaatst: 24 juni 2016 Auteur Geplaatst: 24 juni 2016 Bedankt voor jullie reacties. Wat voor badkamermatten gebruik je Sanne1993? En nam_mkha, zal linoleum echt zo glad zijn? Misschien met een klein werkje? Of is dat dan juist weer niet goed voor de pododermatitis?
Sanne1993 Geplaatst: 24 juni 2016 Geplaatst: 24 juni 2016 Het zijn van die matjes van een beetje dezelfde stof als handdoeken, maar dan veel dikker. Dit is er een die ik vaak gebruik.
nam_mkha Geplaatst: 24 juni 2016 Geplaatst: 24 juni 2016 4 uur geleden zei Patatje: Bedankt voor jullie reacties. Wat voor badkamermatten gebruik je Sanne1993? En nam_mkha, zal linoleum echt zo glad zijn? Misschien met een klein werkje? Of is dat dan juist weer niet goed voor de pododermatitis? Hmm, ik weet het niet zo goed. Ik heb het altijd een beetje vreemd spul gevonden. Je kunt eroverheen rolschaatsen, maar toch voelt het zacht aan. Je zou eventueel bij een meubelzaak een staaltje kunnen halen om te kijken hoe je konijnen het vinden.
Patatje Geplaatst: 3 juli 2016 Auteur Geplaatst: 3 juli 2016 Bedankt voor jullie reacties. Ik heb gister ondergrond voor tapijt (= lekker zacht) met daaroverheen een stuk dun vinyl gelegd. Voor nu ook nog even de handdoeken er over dat de pootjes goed kunnen genezen. Zal het zelf genezen nu ze op een zachtere ondergrond lopen?
Aniek Geplaatst: 3 juli 2016 Geplaatst: 3 juli 2016 Pleeggezin van mij heeft ze op kunstgras en is daar erg tevreden over. Wellicht een optie. En anders wellicht vinyl? Nu moet ik zeggen dat bijna elk konijn wel beginnende sore hocks heeft, althans dat zijn geen beginnende sore hocks maar eelt op de hakjes, dierenartsen kunnen dat nogal eens verwarren. Was het echt rood geïrriteerd en kaal?
Aanbevolen berichten