Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Lieve mensen,

Eergisteren is mijn nijntje Eva geopereerd aan een buik abces. Ze eet wel goed maar er komt niets uit. Gister ochtend en avond de da gebeld of ik nu moest beginnen met cisaral drops. Haar antwoord was 2 keer nee. Mijn oude dierenarts, 2 uur van mij vandaan, waar ik altijd alle vertrouwen in heb gehad, zei wel doen, omdat geen ontlasting ook ernstige vormen kan aannemen. 

Wat lijkt jullie verstandig?

Ik ben vorige week nl in 3 dagen tijd mijn andere nijntjes kwijt geraakt aan vhs2 en wonder boven wonder heeft Eva het wel overleefd. Ik ben nog steeds intens verdrietig om dit verlies en denk echt dat ik gek word als Eva me nu ook nog ontglipt.

Wat ik ook nog steeds niet begrijp, Eva is vorige week de hele week opgenomen geweest bij de da en ik snap gewoon niet, waarom zij, dit daar niet hebben gezien of gevoeld! Mijn oude da legde me nl uit dat een abces ter grote van een vuist al een paar weken groeit en dus al voelbaar moest zijn. 

Groetjes een radeloze konijnenmama

Geplaatst:

Mijn dierenarts geeft na een operatie of haken verwijderen oid altijd het advies dat wanneer het konijn s'avonds nog niet zelf gegeten of gekeuteld heeft om dan Cisaral en laxatract te geven, dit om de darmwerking te stimuleren. Door de narcose kunnen de darmen soms stil komen te liggen. 

Geplaatst:

Precies!  Dat is mijn ervaring nl ook! Ik ben het haar net na het openen van deze topic ook maar gaan geven en mijn oude da gebeld waar ik wel alle vertrouwen in had en zei adviseerde het ook! Inmiddels ook contact met een da in de regio, want ik vermoed dat deze da mij nu alleen als goudmijn ziet! Ze wilde nog even tot morgen of zondag wachten en dan kost het weer extra weekenddienst ;) laxatract heb ik gelukkig ook in huis, dus denk dat dat mijn volgende stap gaat worden!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .