irma-rex Geplaatst: 21 juni 2016 Geplaatst: 21 juni 2016 Hoi, Zo sneu, ik trof net ons 12 weken jonge konijntje dood aan in haar buitenhok. We hebben haar pas 2 weken. Zonder (zichtbare) aanleiding gestorven, at/dronk/poepte goed en was vanochtend nog heel nieuwsgierig en actief. Schone bips en schone neus, niks te zien. At hooi en bix, niet buiten in gras geweest etc.. Is dit dan toch waarschijnlijk VHS geweest dan? Kan dat zomaar? Ik had haar nog niet ingeent. Ik hen nog een ander konijn van 2 jaar, deze had ik al in maart laten inenten. Moet ik naar de dierenarts om deze voor de zekerheid na te laten kijken?
irma-rex Geplaatst: 21 juni 2016 Auteur Geplaatst: 21 juni 2016 En ze had mooie droge keutels maar ook altijd wel aardig wat blindedarmkeuteltrosjes die ze dus niet (allemaal) op at. Ze kreeg een mix van mijn bix en bix wat ze gewend was, onbeperkt. Ook hooi onbeperkt. En soms n klein stukje andijvie.
Charita Geplaatst: 22 juni 2016 Geplaatst: 22 juni 2016 VHD of VHD-2 kan natuurlijk altijd, zeker als ze niet gevaccineerd was. Hier hoef je verder niks van te merken, ze liggen ineens dood, soms met wat bloed uit de neus maar niet altijd. Wat het was kom je alleen maar achter door sectie op het lichaampje. Dan nog even over je andere konijn: is deze alleen gevaccineerd tegen myxomatose en VHD-1 (dus de normale Nobivac vaccinatie) of ook tegen VHD-2. Heeft hij/zij ze allebei gehad zou hij/zij het niet mogen krijgen. Heeft hij/zij alleen de normale gehad en je andere konijn is gestorven aan VHD-2 loopt hij/zij zeker risico. Het is dus voor een: wat als...
Aanbevolen berichten