Ga naar inhoud

Pluis heeft EC


Deeskuh88

Aanbevolen berichten

We hebben met vaccinaties al eerder te horen gekregen dat er beginnende haakjes waren. Maar hij heeft nooit ergens last van gehad, dus we hebben het altijd zo kunnen laten. Vandaar dat het nu bij minder eten kans kan geven dat ze erger worden en wel pijn in zijn bekje gaan geven. Narcose zat ik nu ook niet op te wachten.. Heb Rakker toen ook al af kunnen geven, dat wil ik met Pluis niet ook. Gedurende de ziekteperiode dus maar blijven dwangvoeren. En daarna zien we wel verder. Injecties zijn nu inderdaad de eerste stap. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zover ze konden zien geen noemenswaardige haakjes. Hij heeft nu antibiotica erbij (duplo is uit de handel blijkbaar? Heb nu iets vergelijkbaars), en de dex en vit B injectie gehad. En nu maar weer afwachten... Hij is enorm afgevallen (van 1,45 kg naar 1,2 kg), dus we moeten hem nog meer gaan dwangvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Balen dat het nog steeds niet beter gaat. Weet niet wat voor dwangvoer je geeft. Bij mij ging de critical care er altijd net wat makkelijker in dan de geweekte brokken. Verder helaas weinig tips. olvarit erdoor doe je denk ik al.

Sterkte met Pluis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat van Supreme en Oxbow gehad, maar dat was hem dus niet. Meeste olvaritpotjes wil hij niets van weten. Peer leek even een hit, maar is het nu ook niet meer. Het is nu dus echt zoeken naar iets wat hij eet. Als je ziet hoe gestresst hij is na oppakken of een vreemde omgeving in zijn uppie, vrees ik het ergste bij op laten nemen.. Bied hem zoveel mogelijk aan, met zijn medicijnen. Des te minder oppakken, des te beter...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pluis is 3 jaar nu, wordt in september 4. Gekke is dat als hij de dames ziet, hij enorm zijn best doet wat te eten. Maar dat houdt hij niet lang vol. Daarna gaat hij zo zijn best doen met ze mee te kunnen, dat hij uit het niets enorme tolaanvallen krijgt. Denk dat dat toch te veel van hem vraagt. Zo sneu, want aan de andere kant valt hij meer op hen terug dan ooit :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond is hij echt heel erg slecht. Hij eet en doet echt zijn best, maar het lukt hem niet goed. Nu is het weer hier ook wel enorm heftig vanavond en dat was het de afgelopen weken veel... Begin meer en meer te denken dat dat de trigger is voor hem. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik twijfel echt heel erg of ik hier goed aan ga doen, maar Pluisje gaat morgen naar Utrecht. Hij wordt voor een paar dagen opgenomen bij het Wilhelminapark. Vind het enorm moeilijk. Ik weet wat stress met hem doet en hoe erg hij er daardoor aan toe kan zijn. Maar tegelijkertijd weet ik ook dat ze hem daar de beste behandeling kunnen geven. Ik zie aan alles dat hij graag wil (of wil ik dat alleen maar zien?), maar ik kan hem niet beter krijgen. Het is na 1,5 week zo verslechterd... De stress van het oppakken doet hem geen goed. Ik hoop dus dat de medicijnen daar zo goed hun werk gaan doen, dat de stress nog weinig grip heeft en hij beter wordt... Duimen jullie heel hard met mij mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel sterkte vandaag. Is niet makkelijk om een ziek konijn achter te laten bij de dierenarts, ook al weet je dat ze hem daar de beste zorg kunnen geven.  Beterschap voor pluis, wij duimen voor hem!

Is het beterschap-pakketje al aangekomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Christaaa:

En als je hem nu thuis laat en bijnzijn rustigste vriendinnetje zet? Dan is hij in elk geval niet alleen en heeft hij minder stress. Eigenlijk zou ik daar liever voor kiezen als ik in jouw schoenen stond. 

(Sorry als ik je hiermee aan het twijfelen maak) 

Hij heeft weer terug bij zijn maatjes gezeten. Ook bij alleen Britt (je kent Britt, die is de rust zelve, maar ze vindt alles interessant, dus die is minder met Pluis bezig), of alleen bij Venco (Zij is echt zijn maatje, ontzettend lief voor hem, wijken niet van elkaars zijde, maar Venco is enorm bang en misschien denk ik hierin te ver na, maar haar stress brengt ze ook over op hem). Hier in huis zijn alle mogelijke 'opstellingen' geprobeerd. Hij leeft dan in eerste instantie ontzettend op, begint zelf te eten, etc. Maar na verloop van tijd lijkt hem dat toch te zwaar te worden? Hij krijgt dan juist zware tolaanvallen. En dat begint met een keer per dag, maar uiteindelijk komt dat ontzettend vaak terug. Daarom twijfel ik ook zo, vind het een enorm moeilijke keuze. Ik wil niet dat hij daar alleen achterblijft. Maar ik weet ook dat ik hem er niet bovenop ga krijgen. Mijn eigen da heeft helaas net wat te weinig kennis, dus het bij hen voortzetten is ook geen optie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heftig voor je en een moeilijke keuze. Hopelijk kunnen ze wat voor hem betekenen en komt het weer goed. Heel lastig als je hem uit zijn vertrouwde omgeving moet halen maar als je alles al hebt geprobeerd wordt het lastig denk ik. Succes in ieder geval! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wou nog meer typen, maar we moesten weg. Hij zit er nu. Daar kunnen ze meer dan ik. Dus we gaan er maar vanuit dat het goed komt... Morgen word ik al gebeld met de eerste update. 

@Evee Pakketje is helaas nog niet binnen, komt maandag. Dus ik hoop heel hard dat meneer dan bij zijn thuiskomst gebruik kan maken van zijn beterschapspakketje! 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaker corticosteroïden toedienen. Iets suffer maken zodat zijn spieren niet steeds zo verkrampen waardoor hij gaat tollen. Antibiotica bijspuiten en rechtstreeks in de aderen, dat kan ik zelf niet. En de vitamine B meer spuiten. Qua de overige verzorging doen zij niet meer dan ik kan, maar ze hebben daar wel meer kennis van EC en meer voorhanden wat eventueel nodig kan zijn. Dat had ook gekund door steeds opnieuw naar de dierenarts te rijden en hem de rest van de tijd thuis laten, maar steeds die stress van de ritjes is ook niet goed. Ik vind het enorm moeilijk, maar ik weet het gewoon echt niet meer waar ik bij hem goed aan doe. Het liefst haal ik hem nu weer op, maar daar help ik hem ook niet mee. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is het met pluis? Een van onze konijnen heeft ook ec.. sinds afgelopen woensdag geven we hem fenbendrops. Hij tolt niet, maar heeft al langer staar, en sinds vorige week heeft ie ook andere symptomen. Niet echt een scheef kopje maar wel dat ie zn hoofd niet goed boven zijn lichaam houdt, en als ie loopt (hij ligt nu alleen maar) loopt ie rondjes... kan ook zn eten moeilijk vinden omdat ie blind is maar als we m voeren eet ie wel. Sinds we de medicijnen geven zien we geen verbetering. Het is nog maar 4 dagen natuurlijk dus misschien zijn we wat ongeduldig, maar hoelang duurt dat normaal gesproken? Hoelang duurde het bij pluis bijvoorbeeld?

Ons andere konijn heeft ook al een nierbekkenontsteking dus dat zal ook wel door ec komen. Zij krijgt nu ook fenbendrops ook al heeft zij geen andere symptomen van ec. Ze is bijna weer helemaal de oude en geneest gelukkig goed van de nierbekkenontsteking. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

EC kan enorm lang duren, dat weet ik wel. Er zijn ook veel konijnen die er nooit doorheen komen en daardoor worden ingeslapen, al wil ik daar ook liever nog niet aan denken. Pluis heeft het maandag pas 2 weken. Ook nooit echt eerder iets gemerkt, tot ineens die maandagochtend zijn kopje scheefstond. Daarop zijn we direct gaan behandelen, en hij leek over het algemeen goed op te knappen. Maar ineens begon het tollen en dat werd steeds erger.. Daarom is hij nu opgenomen en ben nog niet gebeld. Geen bericht is in dit geval goed bericht, ga ik vanuit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .