Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo!

Onze ram Happy is donderdag plots overleden. Hij was net geen twee jaar oud en de reden van overlijden is onbekend, er was niets aan hem te zien. Ook beide konijnen van de buren zijn gestorven, dus ik vermoed dat er een ziekte rondhangt in de buurt.

Mijn voedster Lucky gedraagt zich nu heel vreemd; ze eet minder, laat meer toe dan anders (we konden haar hiervoor nooit aaien) en ligt nogal lusteloos in de ren. Ze verplaatst zich af en toe nog wel en drinkt nog genoeg. Beide konijnen waren ingeënt maar gingen komende week opnieuw worden ingeënt ( laatste inenting net geen jaar geleden).

Denken jullie dat mijn konijn ziek is, of gewoon droevig is door het overlijden van haar maatje? Zou het toch nog de moeite waard zijn haar te laten inenten of is dat geen goed idee meer?

Alvast bedankt!

CuteRabbit123

Geplaatst:

Wat naar. Grote kans inderdaad dat het om een (besmettelijke) ziekte gaat. Waren de konijnen naast myxomatose en RHD ook ingeënt tegen RHD2? Bij RHD(1) en RHD2 is er vaak niks aan de konijnen te zien. 

Eet en keutelt Lucky nog wel goed? Je kan het beste contact opnemen met de dierenarts.

Succes, hopelijk komt het goed met Lucky.

Geplaatst:

Heel veel sterkte met het verlies zo kort achter elkaar

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .