Ga naar inhoud

Ik ben radeloos.. gaat over konijn dat hier na 2 dagen gestorven is

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey Hallo Hoi, 

Ik zit met een vrij lastig onderwerp, weet ook niet echt hoe ik eraan moet beginnen.. Wij hebben een dikke anderhalve week geleden op zondag een Franse Hangoor voedster in huis gehaald van 12 weken, omgedoopt tot Izzy, enorm aangenaam diertje, enorm fijn om in huis rond te hebben lopen tot ze een maatje heeft en ze samen in de grote ren in de tuin samen oud kunnen worden en veel vriendschap kunnen delen, ze is echt m'n kleine kindje. Maar over haar gaat het niet.. Echter hebben mijn ouders deze maandag (3 dagen geleden) een jong vlaamse reusje in huis gehaald, volgens de fokker was ze zogezegd 4 maanden oud (1 maand ouder dan Izzy) Oke fijn, mijn ouders zijn d'r gaan halen, vonden d'r heel erg klein voor een vlaamse reus van 4 maanden aangezien Izzy al een aardige dame is en zij (vlaamse) er niks "voorstelde" qua grootte en gewicht tegenover Izzy, maar hebben d'r toch meegenomen. Nu het volgende, Ferdi (vlaamse reusje) is vanavond overleden, hier thuis gekomen op maandag avond, was vrij mager, dus wij vandaag naar de dierenarts geweest aangezien ze heel erge diarree had gekregen dinsdag, te horen gekregen dat er een vrij kleine kans is dat ze ging overleven (wormen of parasiet vastgesteld, dierenarts wist het zelf ook allemaal eventjes niet zo goed), aangezien ze zo snel achteruit gegaan was, we hebben nog geprobeerd om te dwangvoeren, medicatie meegekregen tegen diarree, ontwormt, etc. maar nu is ze vanavond helaas toch gestorven.. (Bij nader inzien, honderd procent zekerheid dat ze geen 4 maanden oud was, ze is gewogen bij de dierenarts en woog 1,3kg, ze was zo klein en mager, de dierenarts zei ook dat ze echt geen 4 maanden oud was. voel me zo slecht hierover en dat we niet meer hebben kunnen doen) 

Voor degene die het zich afvragen, ze zat niet bij Izzy, we wouden hen koppelen zodra de ren af was (deze week nog) - Izzy loopt al een hele week dag in dag uit in de woonkamer, dus ze kan zeker d'r pootjes goed strekken, geen zorgen hierover.. De reden waarom Ferdi niet meteen bij Izzy in het hok zat was omdat ik wist dat ze gekoppeld moeten worden op neutraal gebied, en omdat we ze een kennismaking hadden laten doen en Izzy nog al een klein dominant dametje is eindigde Izzy met d'r tandjes in de broek van mijn vader. Daarom zat Ferdi voorlopig eventjes in een bench van onze hond die enkele maanden eerder overleden is voor normaal een paar dagen tot de ren af was.. 

Ook geen zorgen want Izzy d'r maatje komt er zeker, ik ben niet van plan om d'r alleen te houden, ben van plan om naar de opvang te gaan wat ik eigenlijk al veel eerder had moeten doen..

Maar nu dus het volgende kan die vent waar Ferdi vandaan kwam hier zomaar mee weg komen? Ze zat er helemaal niet goed, d'r moeder haar rug zat vol kale plekken.. Misschien allemaal voortekenen dat we d'r in de eerste instantie niet in huis hadden moeten halen maar je wilt ook maar goed doen snap je? Is er geen enkele oplossing hiervoor? Het gaat ons niet eens om het bedrag dat we hebben betaald voor ferdi, we willen gewoon niet dat dit met nog meer konijntjes zou kunnen gebeuren en dat de mama van Ferdi nog meer nestjes moet hebben als het er al zo aantoe gaat.. Of dat die man zelfs nog maar de kans krijgt om nog meer aan nestjes te doen.. Ik weet dat de omstandigheden waar ze in zat alles behalve gezond is via mijn ouders (ze zat blijkbaar in een stenen bak met een deksel erop.. arm beestje :() Weet iemand hier misschien wat hier aan gedaan kan worden? Hadden Ferdi trouwens gevonden op kapaza.. 

Om eventjes alles duidelijk te maken zal ik een foto van Izzy en een foto van Ferdi hier plaatsen (Izzy is grijze hangoor - Ferdi was gele reusje)

Alvast bedankt om dit te lezen, en ik hoop dat iemand hier een antwoord op weet.. want het enige wat ik weet is dat ik deze man hier niet mee weg wil laten komen.

13388810_1416281508397621_598921565_o.jpg

13396907_1416277408398031_674912962_o.jpg

13410371_1416277435064695_1131318549_o.jpg

13410480_1416281395064299_12361690_o.jpg

Geplaatst:

Hoi, vervelend verhaal. Het klinkt alsof je uit belgie komt? Ik weet niet of je daar zoiets hebt als de dierenbescherming, maar daar zou je melding kunnen doen, zodat zij de situatie daar kunnen bekijken en zo nodig er iets aan doen.

Geplaatst:

Jeetje wat een verhaal zo weer. Klinkt niet goed en de Vlaamse dame lijkt inderdaad eerder rond de 2 maanden, maar kan wel 4 maanden zijn geweest met zo'n enorm slechte start. Sterkte met het verlies. 

Ik weet inderdaad niet of iets bestaat als dierenpolitie of bescherming in België mocht je daar weg komen. 

Verder heb ik het idee, omdat je steeds over zij spreekt dat de Vlaamse ook een voedster was? Het is wel verstandig om een gecastreerde ram te koppelen en niet twee dames samen namelijk. Je moet veel geluk hebben wil dat blijvend goed gaan. En er moet een klik zijn daarom zou ik je adviseren bij een opvang te kijken in plaats van bij "fokkers". 

Geplaatst:

Het enige andere wat je kunt doen, is dat soort plekken boycotten. Nooit meer een diertje op zo'n adressen halen (ook de konijntjes in een winkel is veelal groothandel en dus broodfok) en je verhaal zoveel mogelijk delen, zodat steeds meer mensen die handel boycotten. Meer kun je niet. Pas als er geen geld meer aan te verdienen is, zullen ze stoppen. 

Geplaatst:

O wat vreselijk zielig en hoe je je voelt snap ik wel!

maar ik denk dat niet jou schuld is.

je hebt je best gedaan!

Je hebt ook voorkomen dat het mischen een verkeerde koppeling zou worden, dan zou hij stress krijgen.

Hij ziet er ook zo schattig en lief uit!!

geef je zelf en je gevoelens de ruimte. en ja Ik vind ook dat broodfok erg strafbaar moet worden!.

Dat dat in ons land nog bestaat!?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .