Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo iedereen,

Ik heb gisteravond een ontdekking gedaan bij Bakkes. Hij heeft onder zijn kin en aan de rechterkant van zijn wang een hele kale plek. Om die plek heen zitten wat droge korstjes. 

Bakkes is erg levendig. Hij ligt vaak languit en eet en drinkt goed. Ook eet hij veel hooi en vertoont hij naar ons geen teken van ziekte..

Vanmiddag  een afspraak bij DA. Hebben jullie ook weleens zoiets gezien? Wat hebben jullie toen gedaan? Maak me zorgen om m'n vriendje...
Geplaatst:

Het kan zijn dat hij aan het kwijlen is, door overmatig kwijlen ontstaat er namelijk een kale plek

kwijlen kan duiden op een probleem in de mond van het konijn.

Geplaatst:

Kan inderdaad vanuit de kiezen komen bijvoorbeeld. Bij castratie onder narcose niet even nagekeken toevallig?

Maar het kan ook komen doordat hij een drinkfles heeft en bijv. geuren afzet of juist een waterbak en lekker loopt te lebberen. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
17 uur geleden zei Aniek:

Kan inderdaad vanuit de kiezen komen bijvoorbeeld. Bij castratie onder narcose niet even nagekeken toevallig?

Maar het kan ook komen doordat hij een drinkfles heeft en bijv. geuren afzet of juist een waterbak en lekker loopt te lebberen. 

Goedemorgen Aniek,

Inmiddels helederheid van de dierenarts. Niets ernstigs, waarschijnlijk komt het door het lebberen aan de grote drinkbak. Kiezen en tanden zijn inderdaad nagekeken onder narcose, was niks aan te zien. Wel hebben we voor de zekerheid een monster laten nemen voor eventuele schimmelinfecties. Ook heeft Bakkes een anti mijten middel gekregen. Hopelijk is Bakkes snel de ouwe, onze lieve konijnenvriend.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .