Ga naar inhoud

Rare kale plekken


DopeyCarlijn

Aanbevolen berichten

Beste BB forummers,

 

Ik heb net 1 van mijn 2 Angora konijnen kort geknipt. Dit, omdat het zo ie zo warmer wordt, maar vooral, omdat ze gister avond en vandaag niets heeft gegeten naar mijn idee. Ik heb ze nu even apart gezet om haar eet en drink gedrag goed in de gaten te houden. Net toen ik haar helemaal kort had geknipt viel me wat op. Allemaal kale plekken, maar naar mijn idee niet normale kale plekken, maar echt een soort van doorzichtig en je ziet de aders er onder lopen(het bloed niet heb er voor de zekerheid wel Betadine op gedaan. Weten jullie of dit door iets van een bacterie wordt veroorzaakt of heb ik op een aantal plekken in haar huis geknipt, maar dat net op de diepte dat het niet bloed en dat ze het blijkbaar ook niet voelt, want ze begon niet tegen te stribbelen wat ze meestal doen als ik ze pijn doe. Het zijn 2 grotere plekken en meerdere kleintjes van ongeveer 2 mm doorsnee. Ik maak me vooral zorgen om het niet eten, ga morgen naar de dierenarts voor de 2de VHD2 inenting. Ik zal zo ook proberen een foto te plaatsen.

Kan iemand me alsjeblieft helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik maak me zeker meer zorgen om het niet eten dat om de plekken, maar ik dacht misschien hebben de kale plekken iets met het eten te maken.

Als ze over een uur nog niets heeft gegeten ga ik denk wel. Al het hooi is wel op, maar het lastige van 2 konijnen is dat ik niet weet of alleen de Ram het heeft gegeten of dat ze wel hooi heeft gegeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kale plekken zien eruit als op de huid knippen, die zijn inderdaad als je niet diep zit zo glazig met aders. Niet fijn voor konijntjes, maar konijnen zijn enorm goed in pijn verbergen (helaas vaak..)
Scheren is verstandiger, zeker als je zo kort wil. Desnoods bij een trimster of dat deze goede uitleg kan geven. 

Hopelijk knapt het snel op, want niet eten is inderdaad echt niet goed. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is weer langzaam gaan eten en ik heb nog laxeermiddel gekregen voor eventuele haren in haar darmen. De plekken waren inderdaad ondiepe wondjes die al gewoon kunnen ontstaan door met de punt van de schaar er in te prikken. Vandaar dat de meeste ook zo klein waren. De dierenarts zij dat dat hun ook regelmatig gebuirt met het scheren van konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .