Nufnuf Geplaatst: 3 juni 2016 Geplaatst: 3 juni 2016 Donsje had haakjes aan zijn kiezen. Hij is daar gisteravond onder verdoving aan geholpen en mocht vanochtend weer naar huis. nu heeft hij medicijnen gekregen, carprofen en sulfatrim. De pijnstilling kan ik me voorstellen, maar is antibiotica echt nodig? De assistente zei dat ze dat vaak als voorzorg geven, maar bij mensen geven ze alleen antibiotica als er echt sprake is van een bacteriële ontsteking. Hij is inmiddels weer een beetje bekomen van de schrik en heeft gesmuld van de verse blaadjes die we hem geven.
Sanne1993 Geplaatst: 3 juni 2016 Geplaatst: 3 juni 2016 Preventief antibiotica bij haakjes heb ik nog nooit eerder gehoord en lijkt mij ook niet echt nodig eigenlijk..
StamperPluis Geplaatst: 3 juni 2016 Geplaatst: 3 juni 2016 Ik heb wel eens antibiotica moeten geven omdat er een flinke wond door de haken in het bekje zat, maar preventief geven wordt door mijn dierenarts niet gedaan.
Nufnuf Geplaatst: 3 juni 2016 Auteur Geplaatst: 3 juni 2016 Okee, dank je. Dan denk ik dat we de antibiotica laten zitten. Hij gedraagt zich nu verder ook normaal.
Aanbevolen berichten