Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo allemaal,

ik wil iets vragen mijn konijn heeft last  van een verstopping waarschijnlijk van het verharen wat hij doet.ik ben bij de dierenarts geweest heb cisaral gehad, carprofen en laxatract.hij keutelt hele kleine trosjes .nu is het zo dat ik prozyme geef dat heb ik atijd in huis. nu wou ik ook ananassap gaan geven maar ik heb alleen een blik in huis van delmonte niet op siroop basis ,kan ik hier alvast wat van geven?ik zit zelf ook ziek thuis en mijn vriend gaat vanavond een verse ananas halen maar ik zou zo graag nu al wat willen geven. dus kan dit voor nu ook?

Geplaatst:

Nee zou ik niet doen. Je hebt al behoorlijk wat medicatie waardoor die darmen het al druk genoeg hebben lijkt mij. Ananassap kan de boel misschien verergeren. En ook heb ik gelezen dat zo'n blik ananassap te ongezond is voor konijnen. Ik zou niet zomaar iets geven, want vaak pakt zoiets toch verkeerd uit. 

Geplaatst:

Er is nog steeds geen bewijs dat ananas effect heeft bij een verstopping. Je kunt gerust het sap van een verse ananas geven, het kan in ieder geval geen kwaad en ze vinden het vaak ook erg lekker, maar ik zou niet zomaar sap van ananas uit blik gaan geven. 

Geplaatst:

ik heb het ook niet gedaan na dit gelezen te hebben ik heb een verse ananas.

ik heb wel een beetje advies nodig, balou eet inmiddels wel wat , maar alleen groenten zoals andijvie en lof en peterselie.hij heeft iets aan droogvoer op maar nog niet veel. ik weet helemaal niet hoe lang ik met de medicijnen door moet gaan , hij krijgt laxatract,carprofen en cisaral nu sinds afgelopen maandag. ik las ergens dat een verstopping lang kan duren en ik wil ook zeker niet te vroeg met iets stoppen. het is een gevecht iedere keer weer. zijn buik gaat iets soepeler aanvoelen maar is nog niet zacht.ik heb wel de dierenarts gebeld maar deze gaf niet echt een duidelijk antwoord dus vandaar dat ik het hier nog vraag. weet iemand ook of het daadwerkelijk lang kan duren zo'n verstopping? ik hoop heel erg dat hij snel opknapt vindt het zo zielig. hij heeft geen diarree gehad wel aanelkaar gekleefde keuteltjes met allemaal haar erdoorheen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .