Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo allemaal,

ik wil iets vragen mijn konijn heeft last  van een verstopping waarschijnlijk van het verharen wat hij doet.ik ben bij de dierenarts geweest heb cisaral gehad, carprofen en laxatract.hij keutelt hele kleine trosjes .nu is het zo dat ik prozyme geef dat heb ik atijd in huis. nu wou ik ook ananassap gaan geven maar ik heb alleen een blik in huis van delmonte niet op siroop basis ,kan ik hier alvast wat van geven?ik zit zelf ook ziek thuis en mijn vriend gaat vanavond een verse ananas halen maar ik zou zo graag nu al wat willen geven. dus kan dit voor nu ook?

Geplaatst:

Nee zou ik niet doen. Je hebt al behoorlijk wat medicatie waardoor die darmen het al druk genoeg hebben lijkt mij. Ananassap kan de boel misschien verergeren. En ook heb ik gelezen dat zo'n blik ananassap te ongezond is voor konijnen. Ik zou niet zomaar iets geven, want vaak pakt zoiets toch verkeerd uit. 

Geplaatst:

Er is nog steeds geen bewijs dat ananas effect heeft bij een verstopping. Je kunt gerust het sap van een verse ananas geven, het kan in ieder geval geen kwaad en ze vinden het vaak ook erg lekker, maar ik zou niet zomaar sap van ananas uit blik gaan geven. 

Geplaatst:

ik heb het ook niet gedaan na dit gelezen te hebben ik heb een verse ananas.