Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In de kooi van m'n konijn liggen heel veel blindedarmkeutels en omdat ik weet dat ze die eigenlijk horen op te eten maakte ik me een beetje zorgen. Hij heeft trouwens nooit al z'n blindedarmkeutels opgegeten en ik heb tegen m'n ouders gezegd dat het wellicht slim was om langs de dierenarts te gaan maar krijg ik weer dat gezeur van: Jaja, houden het wel even in de gaten. Ik word hier gek van! Ik wil weten wat er met mijn nijn aan de hand is! Voordat ik zelf naar de dierenarts stap, besloot ik hier nog maar wat rond te vragen, heeft iemand een idee?

alvast bedankt!

Geplaatst:

Hoeveel, hoe vaak en wat krijgt je konijn aan eten? Teveel kan ervoor zorgen dat ze vol zitten, waarna ze hun blindedarmkeutels laten liggen. Vandaar deze vraag :) Er zijn meer opties, maar deze is de belangrijkste om eerst uit te sluiten. 

Geplaatst:

De hoeveelheid biks is lastig uit te leggen ik stuur er nog wel een foto van. De biks is van Active en in iedergeval geen gemengd voer :)verder elke dag vers hooi zoveel als dat het konijn zelf groot is en af en toe wat groenvoer zoals een blaadje andijvie of wat groen van wortels. Biks per dag één bakje en  hooi ook elke dag vers.

Geplaatst:

Ik zou de biks tijdelijk even weglaten tot je geen blinde darmkeutels meer vind. Daarna kun je gaan opbouwen met kleine beetjes biks per dag. Als dit niet werkt is het toch wel nodig om langs de dierenarts te gaan. 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .