Ga naar inhoud

Diarree


Snoezie

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

Sinds enkele dagen heb ik twee nieuwe konijnen. Het verhaal hierachter vertel ik later wel eens.
Alles gaat/ging goed en ze zijn erg lief. Ze drinken, eten en keutel(d)en goed.

Iedere dag controleer ik hun achterwerk en vandaag zag ik dat Lou enorme diarree had. Meteen schoongemaakt.
Ze eet nog goed, huppelt vrolijk rond en speelt met het ander konijntje.

Gisteren zijn we gestart met groenvoer vanuit onze voortuin. Zou het daaraan kunnen liggen? Deze zijn niet besproeid.
Vandaag lag er ook in de bak, maar die heb ik eruit gehaald.

Snoezie's ren is niet meer in haar oorspronkelijke staat, dus besloten we een nieuwe te maken. Die zal vandaag af zijn en de konijnen zouden naar buiten verhuizen. (Momenteel staan ze in het tuinhuis). Zou ik ze vandaag wel buiten zetten? Ik heb schrik dat vliegen eitjes gaan leggen in de diarree van Lou.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is enorme diarree? Waterdun? Grote hoeveelheid?

Waar komen de konijntjes vandaan? Hoe oud zijn ze? Wat waren ze gewend te eten?

"enorme diarree" is een alarmsymptoom bij konijnen en zeker bij een jong konijntje. Reden om contact op te nemen met een dierenarts. Vandaag "enorme diarree" kan morgen dood betekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad, wat Christaaa zegt. Ik had zelf ook een jong konijn van 8 weken ofzo dat iets te veel van een bepaalde groente had gehad en toen de dag erna aan de diarree zat. Meteen de DA gebeld en het was inderdaad kantje boord. Als ik een paar uur daarna was geweest, dan had hij het niet overleefd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto's zijn erg onduidelijk... :(

Dit is er weer bij na een uur. De nattigheid rond de staart is van het afwassen. Niet waterdun.

Ze zijn 10-12 weken. Ze hebben voor de verhuis biks gegeten. Twee dagen na de verhuis enkel hooi (omtrent stress). En nu al enkele dagen biks (opnieuw dus).

Gisteren zijn we gestart met groenvoer. Dit hebben we weer weggehaald.

ehh.png

ieuw.png

jek.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, ik kan echt helemaal niks met die foto's.

Diarree bij een konijntje van 10 weken is niet goed. Groenten kunnen wel eens wat plakpoep veroorzaken, maar als mijn konijn echt diarree had, ging ik er mee naar de dierenarts.

Hoezo weet je niet of ze 10 of 12 weken oud zijn? Weet je wel zeker wat het geslacht is? Want konijntjes van deze leeftijd kunnen al vruchtbaar zijn en moet je dus uit elkaar halen als je ook maar enigszins twijfelt of als je zeker weet dat het ram-voedster is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat je, na alle informatie die je hier gelezen hebt, twee voedsters uitgezocht hebt.... Volgens mij weet je heel goed dat dat niet de beste combinatie is.

En er is altijd een dienstdoende dierenarts. Ik ben benieuwd in welke provincie er niemand bereikbaar zou zijn. Maar goed, je moet het natuurlijk zelf weten. Hopelijk knapt ze snel weer op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .