paola Geplaatst: 27 mei 2016 Geplaatst: 27 mei 2016 Beste Mensen van het Forum, een vraag aan jullie. Mijn voedster Lava is helaas plotseling 'veduwe' geworden. Ik heb een nieuw vriendje voor haar op het oog via een opvang. Lijkt wel op het ander overleden konijntje, is mooi lief en van de juiste leeftijd, Alleen vertellen zij mij nu alvast, dat zijn tandjes getrokken zijn. Maar dat hij normaal kan eten. Maar ik ben bezorgd over de koppeling. Met de ervaring van de vorige koppeling, weet ik dat zeker in het begin, twee konijntjes kunnen vechten en bijten (ik ben rebij, grijp in maar toch). Als het nieuw beestje geen tandjes heeft kan hij zich niet verdedigen. VInden jullie het verstandig dat ik zo'n konijntje neem? Over de voeding heb ik ook vragen maar ik maak mij meer zorgen om de verdediging. dank alvast voor het meedenken, Paola
Evee Geplaatst: 27 mei 2016 Geplaatst: 27 mei 2016 Ik heb in het verleden een vlaamse reus gehad, waarbij ik de tanden heb moeten laten trekken. Dat geeft verder geen problemen voor koppeling of bij het eten hoor! Alleen het groenvoer moest ik wat kleiner snijden, hooi en brokken kon zij gewoon nog eten zonder problemen. Maar bij het koppelen zou het eerder een voordeel dan een nadeel zijn, zij kan het andere konijn dan niet verwonden
paola Geplaatst: 27 mei 2016 Auteur Geplaatst: 27 mei 2016 hoi, dank je, gerustgesteld over het voer maar niet over de koppeling.. mijn Lava kan echt een kleine heks zijn, en ZIJ kan bijten.. dus ik maak mij zorgen om het nieuwe tandeloze konijntje die zich NIET kan verdedigen... beetje bang!
Evee Geplaatst: 27 mei 2016 Geplaatst: 27 mei 2016 Als een konijn zich moet verdedigen met zijn tanden tijdens de koppeling, is het niet de ideale match. Dan zou je het met een ander konijn moeten proberen. Er moet ook voor jouw felle konijn een match zijn. Bij een koppeling is het niet de bedoeling dat het in bijten en vechten uitloopt. 1
Aniek Geplaatst: 27 mei 2016 Geplaatst: 27 mei 2016 Een koppeling zou eigenlijk niet met te veel tanden werk moeten gaan. Als het klikt gaat het over het algemeen relatief rustig, dus ik zou me er zeker geen zorgen om maken. Enkel voeding klein maken inderdaad en ze hebben wat meer vachtverzorging nodig in de meeste gevallen.
Aanbevolen berichten