arigato Geplaatst: 17 mei 2016 Geplaatst: 17 mei 2016 Hoi! Vanmorgen ben ik met mijn negen weken oude konijntje naar de dierenarts geweest omdat hij kale plekjes had. Dit bleek huidmijt te zijn, en hier is hier is hij meteen voor behandeld. Over vier weken weer terug voor en herhaal behandeling. Ik heb inmiddels zijn hok en wc schoongemaakt, en ik heb een nieuw pak hooi gehaald. Nu is het probleem dat de kamer waarin hij zit tapijt heeft als vloerbedekking. In de dierenwinkel gaven ze aan dat behandelen van het tapijt niet nodig was, en de dierenarts heeft hier ook niets over gezegd. Ik twijfel hier zelf echter toch nog over, en ben bang dat de huidmijt niet goed weg gaat! Weten jullie of behandelen van het tapijt nodig is? En zo ja, hoe kan ik dit het beste doen? Alvast bedankt! Groetjes Isabelle
arigato Geplaatst: 17 mei 2016 Auteur Geplaatst: 17 mei 2016 En, heeft iemand enig idee hoe snel het middeltje normaliter werkt?
Iris Q Geplaatst: 17 mei 2016 Geplaatst: 17 mei 2016 Volgens mij is het bij mijten niet nodig om de omgeving te behandelen, mochten er andere dieren rondlopen bij jullie thuis moeten dezen geloof ik wel ook behandelt worden. Verder zijn mijten vaak overdraagbaar op mensen dus een goede hygiëne is er belangrijk. 1
Sanne1993 Geplaatst: 17 mei 2016 Geplaatst: 17 mei 2016 De omgeving hoeft inderdaad niet meebehandeld te worden. Het middel werkt eigenlijk direct bij toediening al, dus het zal niet lang duren voordat je konijn vrij is van klachten 1
arigato Geplaatst: 17 mei 2016 Auteur Geplaatst: 17 mei 2016 Bedankt voor jullie antwoord! Scheelt weer wat zorgen ;)!
Aanbevolen berichten